blank
blank

2025.02.10.

Utat törnek a digitális fizetési innovációk a kereskedőkhöz – Interjú B. Tóth Ferenccel, a myPOS Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetőjével

Szerző:

Kategóriák:

Képzeljük el azt a világot, ahol az elektronikus fizetésekből származó bevételek néhány másodperc alatt a kereskedők rendelkezésére állnak, a váratlan kiadások kezeléséhez pedig azonnal rugalmas finanszírozási lehetőséget találhatnak – mindezt egy platformon. Nem sci-firől van szó. A hazai vállalkozások előtt is nyitva áll egy újfajta fizetési világ, ahol a digitalizáció többé nem akadály, hanem versenyelőny.

A PayTechShow-t felvezető interjúsorozatunkban ezúttal B. Tóth Ferenccel a myPOS Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetőjével jártuk körül, milyen trendek alakítják a hazai fizetési iparágat és mi lehet a következő nagy „dobás” az elektronikus fizetések terén.

blank

Fotón: B. Tóth Ferenc, a myPOS Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetője | Fotó forrása: myPOS

Milyen kulcsfontosságú trendeket látsz 2025-ben az elektronikus fizetések területén? Ezek hogyan alakíthatják a hazai piacot a következő években?

B. Tóth Ferenc: Több trendet is látunk. A gyors, biztonságos és kényelmes fizetési megoldások iránti igény erős, a fizetések ellenértékéhez történő gyors hozzáférés pedig kritikus fontosságú.

Az elmúlt évtizedben a myPOS úttörő szerepet játszott az azonnali elszámolás bevezetésében, ami azt jelenti, hogy a platformunkon keresztül kártyás fizetéseket elfogadó kereskedők 3 másodpercen belül megkapják a pénzüket, így gyorsan fedezhetik kiadásaikat, egyúttal megragadhatják a növekedési lehetőségeket.

Várakozásaink szerint 2025-re ez Magyarországon is iparági normává válik, tekintve, hogy mennyire létfontosságúvá vált a cash-flow menedzsment szempontjából az azonnali pénzforgalom.

A gyorsabb pénzelfogadás mellett egyre nagyobb az igény a rugalmas finanszírozási szolgáltatások iránt, mint amilyen például a kereskedői készpénzelőleg (merchant cash advance), amely lehetővé teszi a kisvállalkozások számára, hogy kezeljék a hirtelen felmerülő költségeiket. A myPOS ezen a területen is fejleszti már a kínálatát, egyszerűbbé és gördülékenyebbé téve a vállalkozók számára a finanszírozáshoz jutást.

Egy másik trend az önkiszolgáló és felügyelet nélküli fizetések felé való elmozdulás. Például érintésmentes kioszkok a forgalmas városközpontokban vagy árusító automaták (vending machine) a fesztiválokon. Ezek a megoldások nemcsak felgyorsítják a kiszolgálást, de megfelelnek a fogyasztók gyors és egyszerű tranzakciók iránt erősődő preferenciáinak is.

Ezek a trendek mindenképpen hatással lesznek Magyarországra, tovább növelve a digitális fizetések elfogadottságát és újabb lendületet adva az e-kereskedelem bővülésének.

Mindemellett a vállalkozások várhatóan prioritásként kezelik majd a fizetési infrastruktúrájuk korszerűsítését, hogy versenyképesek maradjanak, a fogyasztók pedig ezáltal élvezhetik a változatosabb és biztonságosabb fizetési lehetőségeket.

Véleményed szerint mi pörgetheti tovább az elektronikus fizetési piacot 2025-ben?

B. Tóth Ferenc: A digitális fizetési piacot 2025-ben az innováció és a vállalkozások azon igénye fogja mozgatni, hogy versenyképesek maradjanak a gyorsan változó környezetben. Úgy gondoljuk, hogy a piac tovább fog fejlődni, és az omnichannel fizetési megoldások a kereskedők működésének szerves részévé válnak.

A vállalkozásoknak olyan fizetési technológiákra van szükségük, amelyek egyaránt jól működnek a fizikai üzletekben, az online térben és a mobileszközökön.

A kis- és középvállalkozások számára a megfizethetőség és a hozzáférhetőség egy további kritikus mozgatórugó lesz. Ezek a vállalkozások a helyi gazdaság motorjai, mégis gyakran küzdenek a bonyolult vagy költséges fizetési rendszerekkel.

A myPOS elkötelezett a költséghatékony, felhasználóbarát eszközök biztosítása mellett, amelyek lehetővé teszik a kkv-k számára a digitális fizetések elfogadását átlátható árképzés mellett, hosszú távú szerződések és havi díjak nélkül.

Meglátásod szerint milyen kihívásokkal kell megküzdeniük az elektronikus fizetési piac szereplőinek 2025-ben?

B. Tóth Ferenc: A szabályozásoknak való megfelelés az egyik ilyen kihívás, amely ugyanakkor a vállalkozások és a fogyasztók védelme szempontjából is kulcsfontosságú.

A myPOS-nál ezt a kihívást azzal kívánjuk egyszerűsíteni a kereskedők számára, hogy biztonságos, és a legújabb szabályozási előírásoknak megfelelő fizetési megoldásokat integrálunk, így biztosítva számukra a nyugalmat. Ahogy az iparág fejlődik, úgy fejlődünk mi is.

+1) Mire számítasz, mi lehet a következő nagy dobás az elektronikus fizetések terén a következő időszakban? Mi hozhat wow-effektust?

B. Tóth Ferenc:

A „wow”-effektus az innovációk kombinálásában rejlik, amellyel súrlódásmentes, rendkívül biztonságos és felhasználóbarát fizetési élményt teremthető.

A myPOS-nál arra összpontosítunk, hogy a vállalkozások számára olyan megoldásokat és értéknövelt szolgáltatásokat biztosítsunk, melyekkel az élvonalban maradhatnak, és lenyűgözhetik ügyfeleiket.

A következő nagy „dobás” a piacon azok a szolgáltatások lesznek, amelyek teljesen integráltak és azonnal használatra készek. Olyan platformok, melyekkel a kereskedőknek csak egy szolgáltatót kell választaniuk, hogy mindent kézben tarthassanak.

A digitalizációnak gördülékenynek és fájdalommentesnek kell lennie a vállalkozások számára. Ezt szeretnénk biztosítani számukra.

Címlapfotón: B. Tóth Ferenc, a myPOS Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetője | Kép forrása: myPOS

Címkék:

blank