Képzeljük el azt a világot, ahol az elektronikus fizetésekből származó bevételek néhány másodperc alatt a kereskedők rendelkezésére állnak, a váratlan kiadások kezeléséhez pedig azonnal rugalmas finanszírozási lehetőséget találhatnak – mindezt egy platformon. Nem sci-firől van szó. A hazai vállalkozások előtt is nyitva áll egy újfajta fizetési világ, ahol a digitalizáció többé nem akadály, hanem versenyelőny.
A PayTechShow-t felvezető interjúsorozatunkban ezúttal B. Tóth Ferenccel a myPOS Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetőjével jártuk körül, milyen trendek alakítják a hazai fizetési iparágat és mi lehet a következő nagy „dobás” az elektronikus fizetések terén.
Fotón: B. Tóth Ferenc, a myPOS Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetője | Fotó forrása: myPOS
Milyen kulcsfontosságú trendeket látsz 2025-ben az elektronikus fizetések területén? Ezek hogyan alakíthatják a hazai piacot a következő években?
B. Tóth Ferenc: Több trendet is látunk. A gyors, biztonságos és kényelmes fizetési megoldások iránti igény erős, a fizetések ellenértékéhez történő gyors hozzáférés pedig kritikus fontosságú.
Az elmúlt évtizedben a myPOS úttörő szerepet játszott az azonnali elszámolás bevezetésében, ami azt jelenti, hogy a platformunkon keresztül kártyás fizetéseket elfogadó kereskedők 3 másodpercen belül megkapják a pénzüket, így gyorsan fedezhetik kiadásaikat, egyúttal megragadhatják a növekedési lehetőségeket.
Várakozásaink szerint 2025-re ez Magyarországon is iparági normává válik, tekintve, hogy mennyire létfontosságúvá vált a cash-flow menedzsment szempontjából az azonnali pénzforgalom.
A gyorsabb pénzelfogadás mellett egyre nagyobb az igény a rugalmas finanszírozási szolgáltatások iránt, mint amilyen például a kereskedői készpénzelőleg (merchant cash advance), amely lehetővé teszi a kisvállalkozások számára, hogy kezeljék a hirtelen felmerülő költségeiket. A myPOS ezen a területen is fejleszti már a kínálatát, egyszerűbbé és gördülékenyebbé téve a vállalkozók számára a finanszírozáshoz jutást.
Egy másik trend az önkiszolgáló és felügyelet nélküli fizetések felé való elmozdulás. Például érintésmentes kioszkok a forgalmas városközpontokban vagy árusító automaták (vending machine) a fesztiválokon. Ezek a megoldások nemcsak felgyorsítják a kiszolgálást, de megfelelnek a fogyasztók gyors és egyszerű tranzakciók iránt erősődő preferenciáinak is.
Ezek a trendek mindenképpen hatással lesznek Magyarországra, tovább növelve a digitális fizetések elfogadottságát és újabb lendületet adva az e-kereskedelem bővülésének.
Mindemellett a vállalkozások várhatóan prioritásként kezelik majd a fizetési infrastruktúrájuk korszerűsítését, hogy versenyképesek maradjanak, a fogyasztók pedig ezáltal élvezhetik a változatosabb és biztonságosabb fizetési lehetőségeket.
Véleményed szerint mi pörgetheti tovább az elektronikus fizetési piacot 2025-ben?
B. Tóth Ferenc: A digitális fizetési piacot 2025-ben az innováció és a vállalkozások azon igénye fogja mozgatni, hogy versenyképesek maradjanak a gyorsan változó környezetben. Úgy gondoljuk, hogy a piac tovább fog fejlődni, és az omnichannel fizetési megoldások a kereskedők működésének szerves részévé válnak.
A vállalkozásoknak olyan fizetési technológiákra van szükségük, amelyek egyaránt jól működnek a fizikai üzletekben, az online térben és a mobileszközökön.
A kis- és középvállalkozások számára a megfizethetőség és a hozzáférhetőség egy további kritikus mozgatórugó lesz. Ezek a vállalkozások a helyi gazdaság motorjai, mégis gyakran küzdenek a bonyolult vagy költséges fizetési rendszerekkel.
A myPOS elkötelezett a költséghatékony, felhasználóbarát eszközök biztosítása mellett, amelyek lehetővé teszik a kkv-k számára a digitális fizetések elfogadását átlátható árképzés mellett, hosszú távú szerződések és havi díjak nélkül.
Meglátásod szerint milyen kihívásokkal kell megküzdeniük az elektronikus fizetési piac szereplőinek 2025-ben?
B. Tóth Ferenc: A szabályozásoknak való megfelelés az egyik ilyen kihívás, amely ugyanakkor a vállalkozások és a fogyasztók védelme szempontjából is kulcsfontosságú.
A myPOS-nál ezt a kihívást azzal kívánjuk egyszerűsíteni a kereskedők számára, hogy biztonságos, és a legújabb szabályozási előírásoknak megfelelő fizetési megoldásokat integrálunk, így biztosítva számukra a nyugalmat. Ahogy az iparág fejlődik, úgy fejlődünk mi is.
+1) Mire számítasz, mi lehet a következő nagy dobás az elektronikus fizetések terén a következő időszakban? Mi hozhat wow-effektust?
B. Tóth Ferenc:
A „wow”-effektus az innovációk kombinálásában rejlik, amellyel súrlódásmentes, rendkívül biztonságos és felhasználóbarát fizetési élményt teremthető.
A myPOS-nál arra összpontosítunk, hogy a vállalkozások számára olyan megoldásokat és értéknövelt szolgáltatásokat biztosítsunk, melyekkel az élvonalban maradhatnak, és lenyűgözhetik ügyfeleiket.
A következő nagy „dobás” a piacon azok a szolgáltatások lesznek, amelyek teljesen integráltak és azonnal használatra készek. Olyan platformok, melyekkel a kereskedőknek csak egy szolgáltatót kell választaniuk, hogy mindent kézben tarthassanak.
A digitalizációnak gördülékenynek és fájdalommentesnek kell lennie a vállalkozások számára. Ezt szeretnénk biztosítani számukra.
Az elektronikus fizetési interjúsorozatban megjelent cikkek:
- CIB Bank: Digitális generáció, tokenizáció és azonnali fizetés: így formálódik a fizetési piac 2025-ben – Mónus Anita, a CIB Bank Bankkártya Üzletfejlesztés vezetője szerint, 2025.01.29.
- MBH Bank: Integrált, “okos” megoldások hozhatják a következő wow-effektust az elektronikus fizetések világában – Zátonyi János, MBH Bank, 2025.01.30.
- K&H Pénzforgalmi Szolgáltató: Felpörögnek a számlaalapú fizetések vagy marad a kártyadominancia? – A hazai fizetési piac sorsfordító éve 2025, 2025.02.03.
- myPOS: Utat törnek a digitális fizetési innovációk a kereskedőkhöz – Interjú B. Tóth Ferenccel, a myPOS Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetőjével, 2025.02.10.
- OTP Mobil: Mobiltárcák, ismétlődő fizetések, qvik – 2025 meghatározó trendjei a hazai fizetési piacon az OTP Mobil szerint, 2025.02.13.