PayTechShow 4.0

Az Erste Bank szakértői elárultak, miért válnak szép lassan fejlesztőcéggé a bankok

írta | 2022. 08. 05. | Banki és fintech hírek, FinTechShow, Összes hír

PayTechShow 4.0

Milyen fontosabb trendek figyelhetőek meg a bankok digitalizációjában? Hogyan fog kinézni a jövő bankja és milyen kompetenciákra lesz szüksége a jövő bankárának? És eltűnnek-e teljesen a bankfiókok? Többek között ezekről beszélt az Erste két szakértője Szögi Ágnes, a bank digitális csatornákért felelős vezetője és Zsömle Balázs, senior digitális termékmenedzser a Logiscool Exclusive legújabb adásában.

Az elmúlt 20 évben robbanásszerű változás történt a bankok digitalizációja terén. 1990 körül jelent meg a bankoknál az online ügyintézés lehetősége, de Magyarországon a 2000-es években még csupán 37 ezer ügyfél volt, aki rendelkezett internet banki szolgáltatással – emelte ki Szögi Ágnes a beszélgetés elején, majd hozzátette, hogy ehhez képest az Erste adatai alapján mára az ügyfélinterakcióknak már a 98%-a digitálisan zajlik.

2020-tól pedig a legambiciózusabb terveiket is túlszárnyalta a digitalizáció előretörése a covid hatására. Ezt, ahogyan Szögi elmondta, jól megvilágítja, hogy azóta

„…évente 2,5-szeresére nő digitális kártyák száma és a használatuk volumene is.”

Minden banki szolgáltatás digitális csatornára terelődik

A fotelünkből felvehetünk személyi kölcsönt, igényelhetünk bankkártyát és ha a jogszabályi környezet lehetővé teszi, akkor akár jelzáloghitelt is intézhetünk magunknak. Arra a kérdésre azonban, hogy ez a bankfiókok teljes eltűnéséhez vezet-e a szakértők nemmel feletek.

Zsömle Balázs ennek kapcsán kiemelte, hogy az emberek bizonyos élethelyzetekben igenis igénylik a személyes tanácsadást, még ha a kérdéseikre a választ meg is találnák egy hosszabb dokumentumban. A szakértők azonban hangsúlyozták, hogy ebben is egyre nagyobb szerepet fog kapni a digitalizáció. A jelenlegi külföldi példák, illetve hazai fejlesztések alapján

„…a következő nagy trend a digitális csatornákon az lesz, hogy az alapszolgáltatások és az értékesítés mellett megjelenik a tanácsadás is.”

– mondta Szögi Ágnes.

Jönnek a robot-tanácsadók

Ezt jól jelzi, hogy a robot-tanácsadók az Egyesült Államokban már egy billió dollár vagyont kezelnek automatizálva. Az automatizált tanácsadást segíti, hogy a bankok számtalan tranzakció adataival rendelkeznek, akár a konkrét ügyféllel kapcsolatban is, amiből rendkívül pontos következtetést képesek levonni.

Mindennek fényében, a közeljövőben Zsömle Balázs szerint az embereket ideális esetben chatbotok fogják a megfelelő szakértőhöz irányítani, akinél pedig nem lesz semmiféle papír. Ennek a környezet megóvásán túl az is az előnye, hogy a szerződések és egyéb dokumentumok átkerülhetnek a felhőbe, így komolyabb keresés nélkül bárhol és bármikor elérhetőek lesznek.

A bankok szép lassan fejlesztőcégekké válnak

A digitális csatornák erősödése azonban egy újfajta, óriási versenyhelyzetet is eredményez a bankok között, hangsúlyozta Szögi Ágnes. Ebből következik az is, hogy milyen lesz szerinte a jövő bankja és bankára:

„A fejlesztést korábban egy külső cégre bízták a bankok. Mára ez olyan stratégiai kompetencia lett, amelyet mindenki házon belül szeretne tudni. Azt is mondhatnám, hogy a sok új szolgáltatás miatt a bankok szép lassan fejlesztőcégekké válnak.”

Bankokból tech cégek? Hagyományos bankból neobank? Mitől marad egy (digitális) bank releváns? Milyen válaszokat adnak a csúcsvezetők a digitális transzformációs kihívásokra? Ki, milyen technológia, digitális stratégia, fintech megoldás mellett teszi le a voksát?

Ezekre a kérdésekre is keressük a válaszokat a hazai bankok felsővezetőivel, digitális vezetőivel 2022. október 12-én a hatodik FinTechShow-n. Előadók, előzetes program és további részletek itt.

Forrás: Logischool | Címlapfotó: stock.adobe.com | Licence: FinTech Group

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!