Elektronikus fizetési piac Magyarországon 2023-ban. Így látják a fizetési szolgáltatók

írta | 2023. 01. 11. | 2023-as várakozások, Azonnali fizetés, Elektronikus fizetés, Összes hír

PayTechShow 4.0

Feltérképeztük a hazai fizetési szolgáltatók várakozásait az elektronikus fizetési piac 2023-as kilátásaival kapcsolatban. 12 pontban összefoglaltuk a főbb várakozásokat.

A körinterjúban résztvevő fizetési szolgáltatók felsővezetői, szakértői:

  1. Mastercard: Eölyüs Endre, Magyarországért és Szlovéniáért felelős országigazgató
  2. Visa: Kiss Ede, Magyarországért felelős területi vezető
  3. GIRO Zrt.: dr. Selmeczi-Kovács Zsolt, vezérigazgató
  4. OTP Bank: Hideg Noémi, kártyaelfogadás szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője
  5. OTP Mobil: dr. Al-Absi Gáber Seif, ügyvezető-helyettes
  6. Barion: Kiss Sándor, alapító
  7. UniCredit Bank: Brenner Gyöngyi, kártyaelfogadási csoportvezető
  8. Ingenico Magyarország: Bakonyi András, cégvezető

"Szupertárcák, digitális valuták, AFR 2.0"

2023. április 20-án jön a PayTechShow 4.0, ahol a fizetési iparág kiemelt szereplői górcső alá veszik az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

További részletek itt: PayTechShow 4.0

1. Várakozások a hazai elektronikus fizetési piac 2023-as kilátásaival kapcsolatban

Röviden:

  1. Az alapvető trendek folytatódnak 2023-ban is: Idén jellemzően ugyanazokra az alapvető trendekre számítanak a fizetési szolgáltatók, mint 2022-ben.
    1. Az elektronikus fizetési forgalom bővülése folytatódik.
    2. A kártyaelfogadási infrastruktúra tovább bővül, amelyben várhatóan felértékelődik a softPOS és az önkiszolgáló terminálok szerepe.
    3. A mobil és az e-kereskedelem erősödik.
  2. A kormányzat új pénzügyi digitalizációs csomagja hatással lesz az elektronikus fizetési piacra, pl.:
    1. A kereskedőknél történő készpénzfelvételi (cashback) lehetőség hatása a készpénzforgalomra.
    2. Az írásbeliségi szabályok változásának lehetséges hatása az elmentett kártyaadatok lejárta utáni megújítási folyamatra.
  3. A biztonság és a bizalom kulcsfontosságú marad. 
    1. A visszaélések száma jelentősen növekedett az elmúlt időszakban, ezért érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a biztonságos online vásárlás edukációjára.

Eölyös Endre (Mastercard):

  • Mi úgy látjuk, hogy az alapvető trendek nem változnak: a mobil és az e-kereskedelem folyamatosan erősödik.
  • A mobilfizetések biztonsága kapcsán megismert tokenizáció megjelenik az internetes vásárlások területén is, ez pedig újabb előrelépés lesz az online biztonság további erősítésében.
  • Nagy érdeklődéssel követjük a Gazdaságfejlesztési Minisztérium banki digitalizációs erőfeszítéseit is. Különösen fontosnak tartjuk annak biztosítását, hogy végre digitális úton is tudjanak a banki ügyfelek hitelesnek minősülő nyilatkozatokat tenni és hozzájárulásokat adni, például banktitoknak minősülő adatok felhasználásáról annak érdekében, hogy új, korszerű, digitális szolgáltatásokat vehessenek igénybe.
    • Hogy konkrét példát is mondjak: ma Magyarországon azért kell a különböző helyekre – például Netflixre vagy Spotify-ra – elmentett kártyák lejárta után újra regisztrálni az új kártyánk adatait, mert a túl bonyolult és elavult írásbeliségi szabályok miatt a bankok nem tudják bevezetni az ezt a folyamatot automatizáló – és amúgy a piacon már létező – megoldást.

Kiss Ede (Visa): A Visánál öt fő trendet azonosítunk a fizetések világában, ezek globális trendek, amelyek egészen biztosan hatással lesznek a mi életünkre is.

  • Az egyik legfontosabb az utazások számának, valamint a kapcsolódó költéseknek a bővülése a várható további határnyitások miatt.
  • Ugyanakkor a fogyasztók egyre nagyobb hányadának döntéseit határozza meg a klímatudatosság.
  • A B2B fizetési ágazaton belül újabb digitalizációs hullámot várunk. Minden eddiginél több B2B vállalkozás nyújt online fizetési megoldásokat, és 2025-re a B2B tranzakciók 80%-a várhatóan digitális lesz. Az üzleti folyamatok digitalizálása tovább gyorsítja a B2B tranzakciókat.
  • A kriptopiacot pedig továbbra is téli dermedtség jellemzi, miközben értékes web 3.0 megoldások is születnek.
  • A biztonság és a bizalom továbbra is kulcsfontosságú marad, míg a csalók pedig alkalmazkodnak az „új normálishoz”.
  • Kiemelném még a virtuális kártyákat. A bankok, a közvetítők és a hálózatok előrébb lépnek a virtuális kártyák lehetséges felhasználási módjaival kapcsolatban.

Hideg Noémi (OTP Bank):

  • Ha a sok bizonytalansággal tarkított gazdasági környezet nem változik jelentősen, a rövid távú várakozásaink szerint az elektronikus fizetések forgalmának növekedési üteme folytatódik, ám a korábbiaknál kevésbé lendületesen.
  • Olyan tényező jelenleg nem látható, ami alapvető trendfordulót okozhatna az elektronikus fizetés hazai piacán.
  • Az elfogadói oldalon felértékelődhet a rugalmas szerviz-szolgáltatás, a hozzáadott érték szerepe, ezért bizonyos átrendeződés várható a piacon.
  • Vásárlói oldalon az infláció hatására nem számítunk a forgalom drasztikus csökkenésére, de a költések áthelyeződhetnek az élmény és szórakozás alapú vásárlásokról a megélhetéshez szükséges kiadások felé.

dr. Al-Absi Gáber Seif (OTP Mobil):

  • A technológiák tekintetében a SoftPOS terminálok jelentős piaci térnyerése, illetve az utalás alapú fizetések NFC-s technológiai alapon való elterjedése várható.
  • AFR 2.0 megjelenésével kapcsán felfutásra számítunk az azonnali fizetés terén és az erre épülő megoldásokban egyaránt.
  • Az MNB statisztikáiból az látszik, hogy a visszaélések száma jelentősen növekedett az elmúlt időszakban, érdemes lehet tehát felkészülni és még nagyobb hangsúlyt fektetni a biztonságos online vásárlás edukációjára.

Kiss Sándor (Barion):

  • Az online fizetések területén továbbra is növekedésre számítunk, mert egyelőre még nem értük el a nyugat-európai szintet. Ezen kívül a digitális tárcák további térnyerésére számítunk.

Brenner Gyöngyi (UniCredit Bank):

  • Üzletben történő vásárlás kapcsán kíváncsian várom az azonnali fizetéssel kapcsolatos fejleményeket: vajon megteremtődik az az ökoszisztéma, ami minden igényt kielégítően megalapozza a bolti környezetben történő azonnali fizetés elterjedését? Vonzóbb lesz ez az eladók, kereskedők számára a kártyás fizetésnél, és nem utolsósorban a vásárlói szokások milyen gyorsan alkalmazkodnak egy ilyen új fizetési opcióhoz?
  • Az internetes vásárlásokkal kapcsolatban arra vagyok kíváncsi, hogy megteremthető-e az egészséges egyensúly a „frictionless” fizetési élmény és a vállalható visszaélési kockázat között. Ennek kapcsán sok munka vár még a kibocsátó bankokra azon a téren, hogy megfelelően finomhangolják a „risk based authentication” szabályrendszerüket.
  • Kíváncsian várom a „merchant whitelisting” intézményének bevezetését is, illetve azt, hogy mennyire meggyőzhetőek a hazai kártyabirtokosok arról, hogy elmentsék kártyaadataikat egy-egy internetes vásárlás során, és így legközelebb mentett kártyaadatokkal, biztonságosan tudjanak vásárolni.
  • Az azonnali fizetés az internetes környezetben szintén új fejezetet nyithat.
  • A SoftPOS kapcsán pedig nagyon várjuk az iOS platformra optimalizált verzió megjelenését a régióban és egyúttal hazánkban, hogy egy újabb érvet hozhassunk fel a telefonterminál használata mellett.
  • Nagyon várom továbbá az „open banking” nyújtotta lehetőségek beágyazódását a hazai fizetési ökoszisztémába – ebben még óriási lehetőség van. Az open banking új távlatokat nyithat: a várakozások szerint egyre több AISP és PISP szolgáltató léphet majd piacra, akik között megjelennek majd a hazai bankok is. Ebből leginkább a nagyvállalatok profitálhatnak majd, ami a banki szolgáltatásokat is új szintre emelheti.

Bakonyi András (Ingenico):

  • A 2022-es hasonló évre számítunk jövőre is. A POS terminál piacot tekintve az önkiszolgáló megoldások szegmense fog jelentősen bővülni, részben a munkaerőhiány miatt.
  • Egyre több lesz önkiszolgáló kassza a kereskedőknél, amelyeknél sok esetben csak kártyás fizetés lesz elérhető.
  • Ugyanakkor gyarapodni fog az automaták száma is, valamint egyre több benzinkúton lesz személyzet nélküli kútoszlop.
  • Ezen felül egyértelmű trendnek látjuk a „Terminal as a Service” (TaaS) jellegű terminál használat terjedését is, amikor a bankok, kereskedők, integrátorok havidíjas konstrukcióban veszik igénybe az eszközöket és a hozzájuk tartozó kiegészítő szolgáltatásokat, mint például a szoftveres hátteret, a telepítést, leszerelést, javíttatás, frissítések biztosítását, valamint a terminál management rendszert.
  • Arra is számítunk, hogy az Android POS-ok aránya nőni fog, mivel áruk egyre versenyképesebb, és kevésbé vannak kitéve a készlethiánynak, valamint könnyebb hozzájuk fejlesztőt találni.
B2B fizetesek - ecommerce

Elérkezett a B2B fizetések évtizede. Ez lesz az innováció új melegágya | 2022.12.27.

Miközben lakossági körökben arról szól a szakmai vita, hogy melyik innovációval lehet a legjobban megfogni az ügyfeleket, vállalati oldalon a kereskedők most kezdik el átterelni az ügyfeleket az offline, készpénzes világból digitális és hatékonyabb csatornákra, fizetési megoldásokra, mint amilyen a halasztott fizetés. 2023, és szélesebb körben a következő évtized, erről az átállásról fog szólni.

2. Várakozások az AFR 2.0 intézkedéscsomag 2023-as bevezetésével kapcsolatban

Röviden:

  1. 2023 vélhetően a felkészülés időszaka lesz, amikor a bankok és ügyfeleik felmérik a 2024. február 1-jétől széles körben elérhetővé váló fizetési kérelem és QR-kód-alapú fizetés felhasználási lehetőségeit, és kidolgozzák ezek folyamatait.
  2. A fizetési kérelem és a QR-kódos fizetés terjedésében változásra számítanak a fizetési szolgáltatók – többek között – az alábbiak miatt:
    1. egységes adatszabványok kötelező alkalmazása .
    2. Minden hazai mobilbanki alkalmazásban kötelező lesz a fizetési kérelem kezelése, az azonnali fizetési QR-kód olvasása.
    3. A lakossági QR-kódos azonnali fizetések és a fizetési kérelmek esetében nem kell a bankoknak tranzakciós illetéket fizetniük.
  3. Végfelhasználói oldalon az AFR 2.0 intézkedéscsomag hatása várhatóan 2024-től lesz érzékelhető.

Eölyös Endre (Mastercard): 

  • Számomra továbbra is az a kérdés, hogy az üzleti modell milyen esetekben lesz fenntartható, illetve milyen mértékű állami befektetést igazol az elérhető funkciók bővítése.
  • A fizetési kérelem elterjedése mindenképp áttörést hozhat, főleg a sárga csekkek területén.
  • Gazdasági szempontból nagy kérdés lesz, hogy az egyes szereplőknek milyen addicionális befektetéseket, fejlesztéseket kell eszközölniük és azokon milyen megtérülést tudnak elérni, ahogy a vásárló számára jelentkező előnyöknek is testet kell ölteniük.
  • Fizetésforgalom szempontjából talán annyiban szerencsés a jelenlegi helyzet, hogy a rendelkezésre álló két fizetési infrastruktúrán -azonnali és kártyás fizetésen – elérhető szolgáltatások lefedik a gazdaság hatékony működéséhez szükséges igényeket, legyen szó vállalati vagy lakossági szegmensről. Ez alól talán az azonnali infrastruktúrából hiányzó valós idejű fraud-monitoring és csalásmegelőzési megoldás a kivétel.

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt (GIRO Zrt.):

  • A GIRO Zrt. számára az AFR2.0  intézkedéscsomagból egyértelműen a QR-kódos azonnali fizetés a legfontosabb, amely projektet egy hosszú, közel egy éves előkészítési fázis után el is indítottunk 2022 őszén. Azonban kiemelném, hogy nem csupán a QR-kód az egyetlen adatbeviteli szabvány, amit a vonatkozó rendelet, illetve a projekt magába foglal, hanem az NFC és a deeplink is a részét képezi.
  • Úgy érezzük, ez a fejlesztés lesz az, amely igazán ki tudja használni a 2020 márciusában élesített azonnali fizetési rendszerben rejlő potenciált, amivel az ügyfelek napi szinten használni tudják majd a rendszerünket.
  • Mivel a lakossági QR-kódos azonnali fizetések és a fizetési kérelmek esetében nem kell a bankoknak tranzakciós illetéket fizetniük, valamint ezeket a tranzakciókat a fogyasztók díjtól és költségtől mentesen jogosultak használni, így reális esély nyílik arra, hogy rövid időn belül tömegesen el tudnak terjedni.

Hideg Noémi (OTP Bank):

  • Az, hogy minden banknak kötelező lesz a QR-kód olvasása és megújul a QR-kód sztenderd, újabb fizetési lehetőséget honosíthat meg a fizikai vásárlások esetében, hiszen a vevők akár egy banki applikáció segítségével is rendezhetik a számlát a bolti kasszáknál, egy utalás indításával.
  • A fizetési kérelmek kezelésének kötelezővé tétele pedig e szolgáltatás használatának elterjedését is segítheti, hiszen most még nem minden banknál érhető el a szolgáltatás.

dr. Al-Absi Gáber Seif (OTP Mobil):

  • Amennyiben minden hazai mobilbank képes lesz kezelni az azonnali fizetésre épülő megoldásokat, akkor sokkal gyorsabb felfutással lehet majd tervezni, ami a kereskedő oldali bevezetésre is pozitív hatással lesz.
  • Az OTP Mobil a rendszer bevezetése óta elkötelezett az azonnali fizetés szélesebb körű elterjedése mellett, és ahogy a korábbi megoldásnál, úgy a 2.0-nál is igyekszünk irányt mutatni a piacon.
Kiss Sándor (Barion):

  • 2023-ban nem várunk még számottevő változást.

Brenner Gyöngyi (UniCredit Bank):

  • Ez az intézkedéscsomag újabb lökést fog adni az azonnali átutalásra épülő fizetés terjedésének.
  • 2023 vélhetően a felkészülés időszaka lesz, amikor a bankok és ügyfeleik felmérik a 2024. február 1-jétől széles körben elérhetővé váló fizetési kérelem és QR-kód-alapú fizetés felhasználási lehetőségeit, és kidolgozzák ezek folyamatait.

Bakonyi András (Ingenico):

  • A kártyás tranzakciók nagy előnye továbbra is az, hogy a vevőnek díjmentes, míg az AFR költsége díjcsomag függvénye.
  • Az AFR emellett egyelőre kényelmi szempontból sem ideális, de vannak olyan helyzetek, ahol van relevanciája a megoldásnak, QR kódot viszont ilyenkor is meg kell jeleníteni, ami egy POS terminálon is lehetséges, emiatt mi nem érezzük, hogy versenyeznünk kellene a megoldással.
  • Mi inkább annak örülünk, ha minél több lehetőség van a készpénzkímélő fizetésekre, mivel ez is edukálja a fogyasztókat.

3. Várakozások az e-commerce piaccal és az e-kereskedelmi elektronikus fizetések bővülésével kapcsolatban

Röviden:

  1. Továbbra is bővül az e-commerce piac, de a növekedés üteme már mérséklődni fog a fizetési szolgáltatók várakozása alapján.
  2. Feltértékelődtek a hozzáadott értéket jelentő funkciók: A fókusz már a fizetési folyamathoz kapcsolódó egyéb value-added funkciókon van, amelyek elterjedése megkezdődött.
  3. Az új fizetési megoldások terjedéséhez szükség lesz az edukációra is.

Eölyös Endre (Mastercard):

  • A GKID 2022 szeptemberi riportja alapján 2019-ről 2022 H1-re 23-%-ról 34%-ra nőtt az online fizetések aránya a többi fizetéshez képest.
  • Ezen felül az átvételkor, például futárnál, kereskedői és/vagy csomagkézbesítői átvételi pontokon történő fizetések aránya további 30%-ot jelent 2022-ben a COVID előtti időszakhoz képest (22%). Így jelenleg Magyarországon az internetes, csomagkézbesítéssel járó vásárlások 64%-át kártyával fizetik ki a vásárlók.
  • A riport szerint 2022-ben a netes kereskedők 53%-a kínál kártyás fizetést. 2024-ig jelentős fejlődésre számítunk a kiskereskedelmi szegmensben is.

Hideg Noémi (OTP Bank):

  • Mi úgy látjuk, hogy az internetes kereskedelemben még hatalmas tere van a fejlődésnek. Az elmúlt években jelentősen erősítették ezt a járvány gazdasági hatásai is, így évről évre 2 számjegyű növekedés volt látható a piacon, és várakozásaink szerint ez jövőre sem lassul.

dr. Al-Absi Gáber Seif (OTP Mobil):

  • A jelenlegi gazdasági helyzet kihívások elé állíthatja az e-kereskedőket, de várakozásaink szerint idén sem kell nagy visszaeséssel számolni a piacon. Az elmúlt években egyedül 2020-ban tapasztalhattunk lassulást, de általánosságban kijelenthető, hogy az elmúlt 10 évben kétszámjegyű növekedés volt tapasztalható a piacon. A jelenlegi kihívások mellett kérdéses, hogy milyen mértékben változik a növekedés.
  • Azon kereskedőknek, akik korábban nem voltak jelen az e-kereskedelmi piacon, azt tanácsoljuk, hogy mindenképp érdemes lenne lépniük, hiszen a jelen helyzetben a fennmaradásuk lehet veszélyben, mivel lokálisan kevesebb vevőt tudnak elérni.
  • A fejlesztéseink során mindig szem előtt tartjuk az ügyfelek igényeit, folyamatosan monitorozva a piacot. A 2022-es év meghatározó mérföldköve volt a SoftPOS funkció bevezetése, 2023-ban is több olyan fejlesztéssel készülünk, amellyekkel áramvonalasabbá tehetjük a fizetési folyamatot a SimplePay megoldását használó webshopokban, felületeken.

Kiss Sándor (Barion):

  • Még van tér fejlődésre, illetve szofisztikáltabb fizetési megoldásokra kereskedői oldalról, de alapvetően lassuló növekedésre számítunk a magyar piacon.

Brenner Gyöngyi (UniCredit Bank):

  • Az újonnan induló webshopoknál a kártyás fizetés alapfunkció, e nélkül nem lehet életképes egy internetes vállalkozás. A fókusz már a fizetési folyamathoz kapcsolódó egyéb value-added funkciókon van, amelyek elterjedése megkezdődött. Így a legtöbb internetes kártyás fizetési szolgáltatást nyújtó bank például már biztosítja az elektronikus tárcákkal történő fizetés lehetőségét.
  • Kérdés, hogy a fogyasztók, a kártyabirtokosok mekkora arányban élnek ezzel a fizetési opcióval. Azt gondolom, hogy ennek az aránynak a növekedése vagy lassú edukációs folyamat árán, vagy pedig a fiatal generáció fizetőképessé válásával fog bekövetkezni.

4. Várakozások a BNPL (“Buy Now Pay Later”) hazai lehetőségeivel kapcsolatban

Röviden:

  1. 2023-ban nem várható robbanás ezen a téren Magyarországon: Ez a kamatkörnyezet és gazdasági helyzet nem kedvez a BNPL szolgáltatásoknak.
  2. A szigorú fogyasztóvédelmi szabályozás miatt nem várható a tömeges lakossági elterjedés Magyarországon.
  3. Eddig is voltak hasonló megoldások a piacon, így kérdés, hogy a BNPL miben tud mást nyújtani.

Eölyös Endre (Mastercard):

  • Számomra a BNPL üzletág több kérdést is felvet. Vásárlói igény egyértelműen van rá, mint ahogy van hasonló eredményt hozó banki megoldás is. A Mastercard részletfizetési megoldása szintén elérhető mind fizikai mind pedig e-comm környezetben, úgyhogy erről inkább a bankokat, a kereskedőket és a szabályozót kell megkérdezni.

Hideg Noémi (OTP Bank):

  • Ahogy minden innovatív megoldást, így a „vásárolj most, fizess később” szolgáltatás lehetőségeit is vizsgáljuk, ám minden ilyen újítás kapcsán figyelembe kell venni az adott szolgáltatás jellemzőit, a hasonló, már elérhető szolgáltatásokat, a mindenkori szabályozói környezetet és az ügyfelek – kereskedők és vevők – igényeit is.

dr. Al-Absi Gáber Seif (OTP Mobil):

  • Világszinten az elmúlt évek egyik legnagyobb hívószava volt a BNPL az online kereskedelemben, és egyes elemzések szerint 2023-ban további térnyerésre lehet számítani a BNPL igénybevételével kapcsolatban.
  • A megoldás egyik előnye, hogy csökkentheti a kosárelhagyások számát, ugyanakkor itthon még nagy utat kell bejárni ahhoz, hogy általános elfogadottság alakuljon ki kereskedői oldalon is a BNPL-el kapcsolatban.
  • Fontos megjegyezni, hogy mivel az Y generációt célozza a megoldás az ő pénzügyi edukációjuk kiemelten fontos lehet. Főleg mivel szabályozói oldalon még nincs egységes álláspont az EU-ban a megoldással kapcsolatban és ezzel párhuzamosan nemzetközi szinten már több figyelmeztető jel is látható.
  • A jelenlegi gazdasági környezet miatt vélhetően több hitelterméket fog használni a lakossági szegmens, így várhatóan hazánkban is egyre több szolgáltató kínálja majd ezt a megoldást.

Kiss Sándor (Barion):

  • Ez a kamatkörnyezet és gazdasági helyzet nem kedvez a BNPL szolgáltatásoknak, ugyanakkor egy felfelé ívelő gazdaságban kifejezetten kedvelt megoldás. Szerintünk 2023-ban nem várható robbanás ezen a téren Magyarországon.

Brenner Gyöngyi (UniCredit Bank):

  • A B2B szegmens számára a likviditás finanszírozására nem igazán alternatíva egy BNPL megoldás, hiszen ezeknek a piaci szereplőknek már megvannak a jól bevált gyakorlataik és folyamataik, így nehezebben nyitnak új megoldások irányába.
  • A fogyasztók körében pedig lehetnek olyan helyzetek, ahol akár életképes lehet egy-egy BNPL szolgáltatás, de ezeknek tömeges elterjedésére nem számítok. Ennek több oka van: az egyik a túlzott lakossági hitelfelvételt célzó kezdeményezésekkel kapcsolatos szigorú fogyasztóvédelmi szabályozás.

Bakonyi András (Ingenico):

  • Ezek nagyon jó, és izgalmas megoldások, viszont eddig is léteztek, csak kevésbé szép csomagolásban, áruhitel néven.
  • Ez egy hitelfelvételi forma, aminek a szabályozottsága és a menete nehezen érthető az ügyfelek és a kereskedők számára, miközben a hazai szabályok mellett nem hiszem, hogy olyan sikereket tud elérni, mint azokban az országokba, ahol a kiugró számokat produkálta.
  • Jelenlegi hitelkamatok és szabályozói sapkák sem motiválják a piacot, hogy ezekbe itthon sokat fektessenek.
hazai banki felsővezetők - OTP Bank | Magyar Bankholding | KH Bank | Erste Bank | CIB Bank | Raiffeisen Bank

Digitális transzformáció 2023-ban. Így látják a hazai banki felsővezetők | 2023.01.09.

A hazai banki felsővezetők szerint 2023-ban még több pénzügyi termék és szolgáltatás esetén lesz lehetőség online szerződéskötésre, teljeskörű online ügyintézésre – derül ki a FinTechZone-nak adott válaszokból. 12 pontban összefoglaltuk, melyek lesznek a digitális transzformáció főbb irányai 2023-ban a hazai bankszektorban.

Címlapfotó: szerkesztette a FinTech Group Kft. a körinterjúban résztvevő fizetési szolgáltatóktól kapott fotók alapján.

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!