2022.07.26.

Éttermeknek szánt QR-kódos fizetési megoldással rukkolt elő a SumUp. Bemutatták a Magic Pay-t

Szerző:

Kategóriák:

A hordozható kártyaelfogadó termináljairól itthon is ismert fintech cég, a SumUp a minap bemutatta az éttermeknek, vendéglátóipari egységeknek szánt QR-kódos fizetési megoldását. A vendégek a fogyasztás után önkiszolgáló módon intézhetik a számlát, a fizetést az asztalon elhelyezett QR-kód segítségével. Az éttermeknek nem kell külön terminált beszerezniük a kártyás fizetés lebonyolításához, és átlagosan 12 percet spórolhatnak asztalonként. Az új fizetési megoldás neve: Magic Pay.

Így működik a Magic Pay

A vendégek teljesen önkiszolgáló módon intézhetik a számlát és a fizetést az asztalukon elhelyezett QR-kód segítségével. A vendégnek elégendő a QR-kódot beolvasni a mobiltelefonjával és követni a képernyőn megjelenő lépéseket. A QR-kód beolvasása után a vendég láthatja a számlája tartalmát, az elfogyasztott étel(ek), ital(ok) árát, a végösszeget, majd kiválaszthatja a borravaló mértékét, ha élni kíván ezzel a lehetőséggel.

Végül a fizetést végrehajthatja Apple Pay-jel, Google Pay-jel, vagy a kártyaadatok megadásával. Ha többen fogyasztottak az asztalnál, akkor szét is dobhatják a számla végösszegét egymás között a Magic Pay-en keresztül.

A Magic Pay használatához a vendégeknek nem kell lementeniük külön alkalmazást, csupán a telefon kameráját kell bekapcsolni és beolvasni a QR-kódot. A QR-kód beolvasása után a teljes folyamat a SumUp webes felületén megy végbe.

Az étteremnek csupán annyi a dolga, hogy a SumUp Magic Pay felületen létrehoz egy fiókot, majd a QR-kód előállításához megadja a szükséges adatokat. Ezt követően az étteremnek már csak ki kell nyomtatni a QR-kódot és elhelyezni az asztalon. A SumUp Magic Pay integrálódott az Egyesült Királyság piacvezető eladáshelyi megoldásszállítójával, így az éttermeknek nem kell foglalkozniuk az integrációval.

3 hónapos tesztelés eredményei

A SumUp három hónapon át több mint 100 étteremben tesztelte a Magic Pay-t. A kísérleti időszakban az asztalon elhelyezett QR-kódos önkiszolgáló megoldást a vendégek közel fele választotta a fogyasztás után. A Magic Pay-nek köszönhetően a felszolgálók borravalója összességében 38%-kal nőtt.

A SumUp új fizetési megoldásával a vendégek körülbelül 12 percet takaríthatnak meg, mivel nem kell várniuk arra, hogy a felszolgáló elkészítse a számlát és kezelje a fizetést. Ezt a 12 percet az éttermek, a vendéglátóipari egységek a jobb kiszolgálásra fordíthatják.

A kísérleti időszakban a 100 étteremből csupán 2 szüntette be a Magic Pay használatát, a többi 98 étterem a kísérleti időszak után is használja a megoldást. A SumUp megoldása könnyen illeszthető az éttermi rendszerekhez és a COVID által kiváltott új fogyasztói viselkedési mintákhoz (pl. távolságtartás, fizikai interakciók csökkentése) is jól illeszkedik.

Felgyorsította a terjeszkedését a SumUp a kiskereskedelemben és a vendéglátásban

Az elmúlt években a SumUp olyan társaságokat (pl. Goodtill, Tiller, Fivestars) vásárolt fel, amelyek az éttermek, a kiskereskedelmi egységek számára kínálnak eladáshelyi megoldásokat. Ezekkel a felvásárlásokkal a fintech társaság felgyorsította terjeszkedését a kiskereskedelemben és a vendéglátásban.

A SumUp épp a múlt hónapban jelentette be, hogy a további növekedéséhez 520 millió angol font (GBP) értékben vont be friss tőkét.

Magyarországon is volt hasonló kezdeményezés

Hasonló kezdeményezésre itthon is volt példa, amikor a Simple alkalmazásban megjelent a Mobilpincér funkció.

„A Mobilpincér névre keresztelt funkció egyre több és több étteremben (jelenleg: A38, Pirítós, Farger, Café Alibi, K:antin, Kolor) valósítja meg azt az ideális szituációt, amikor nem kell a pincérre vagy a számlára várni. Helyette az asztalon lévő QR-kódot kell beolvasni, és a telefon kijelzőjén megjelenő menüből választani. Ha mégis élő segítségre szorulunk, arra az esetre az alkalmazáson belül rendelkezésre áll egy, kapaszkodjatok meg, egy pincérhívó gomb! A fizetésnél, amit természetesen szintén az appon belül intézünk, akár borravalót is mellékelhetünk” – írta meg az Android blog.  

Ezt a megoldást az OTP Mobil 2014-ben tesztelte, ám az indulás még korainak bizonyult és a piac még nem érett meg erre a megoldásra.

A Revolut is belép erre a piacra

Pár hete jelentette be a Revolut, hogy kereskedőknek, éttermeknek kialakított kártyaolvasót vezet be elsőként az Egyesült Királyságban és Írországban. A kártyaolvasóval chip&pin, érintéses, valamint Google Pay és Apple Pay fizetési tranzakciók bonyolíthatók le bárhol, akár utazás közben is. A társaság versenyképes árazást, gyors fizetést és gyors bevétel elszámolást ígér.

A Revolut számára a kisvállalkozások, szabadúszók kiemelt szegmensnek számítanak a lakosság után. A kártyaolvasó bevezetése újabb lépés a fizikai kereskedők, szórakozóhelyek, éttermek, mozgóárusok felé.

A Revolut Reader célja, hogy a kereskedők olcsón, gyorsan elfogadhassanak elektronikus fizetéseket bárhol, valamint, hogy a gyakran 2-3 napos átutalási idő helyett jóval gyorsabban juthassanak hozzá a bevételhez.

Elektronikus fizetési megoldások kézikönyve

A hazai vállalkozások, kereskedők számára összegyűjtöttük a Magyarországon elérhető elektronikus fizetési megoldásokat, a bankkártyás fizetéstől a bankszámla alapú megoldásokon át a fizetésen túli lehetőségekig. Elkészült az “Elektronikus fizetési megoldások kézikönyve“. Részletek itt.

Címlapfotó forrása: SumUp YouTube video: Introducing Magic Pay by SumUp 

Címkék: