„Azt gondoljuk, hogy az ügyfelek számára nemcsak olyan mobilbanki alkalmazást kell nyújtani, amellyel egyszerűen és könnyen lehet átutalásokat végrehajtani. Olyan funkciókkal bővítjük az alkalmazást, amelyek hasznos társsá teszik a George-t a mindennapokban és amelyek miatt érdemes akár naponta is felkeresni az app-ot.” – mondta el Bek-Balla László, az Erste Bank contact center és digitális csatornák igazgatója a George bevezetését követő tapasztalatokkal kapcsolatban.
Igaz, alig két hónap telt el a George, az Erste Bank digitális platformjának elindulása óta, ám máris több mint 20 ezerrel nőtt a digitálisan aktív mobilfelhasználók száma. Nemcsak többen kezdték el használni az új mobilbanki alkalmazást, de 4-szer gyakrabban lépnek be a mobilbanki alkalmazásba, mint a netbankba.
Kapcsolódó cikk:
- Megérkezett George, a jövő digitális bankolása, 2021.02.05.
Kecsegtetők az első eredmények
A digitálisan aktív mobilfelhasználók számának növekedésén túl, az értékpapírszámla nyitás is megháromszorozódott a mobilalkalmazásban elhelyezett Store funkciónak köszönhetően. Igaz, ezek az eredmények nagyon kecsegtetők, de az indulás óta még kevés idő telt el, ezért még nem tudjuk, mennyire lesz tartós a növekedés – fogalmazott óvatosan Bek-Balla László. A cél, hogy a George bekerüljön Magyarország TOP3 mobilbanki alkalmazása közé, ami várhatóan idén év végéig meg is fog történni – tette hozzá.
Azt gondoljuk, hogy az ügyfelek számára nemcsak olyan mobilbanki alkalmazást kell nyújtani, amellyel egyszerűen és könnyen lehet átutalásokat végrehajtani.
Olyan funkciókkal bővítjük az alkalmazást, amelyek hasznos társsá teszik a George-t a mindennapokban és amelyek miatt érdemes akár naponta is felkeresni az app-ot.
E cél elérése érdekében első körben több tucat pénzügyi „jó tanács” („good advice”) került beépítésre a George-ba, amelyek az ügyfelek pénzügyi magatartásától függően jelennek meg. Ha azt látjuk a felhasználó számlatörténetéből, hogy autópálya matricát vásárolt, akkor a matrica lejárata előtt felhívjuk a figyelmét az újabb matrica vásárlására, vagy emlékeztetjük a lejáró betétjére, a fedezethiányos csoportos beszedésre, befektetésre váró nagyobb szabad egyenlegre, de akár egy adóbevallási határidőre is.
Ezek olyan apró kis figyelmességek, amelyek segítséget jelenthetnek az ügyfeleknek a mindennapokban. Ugyancsak a felhasználók számlatörténete alapján edukációs célú tanácsokat is adunk, amelyek hozzájárulhatnak a pénzügyi tudatosság növeléséhez.
Végül, de nem utolsó sorban olyan promóciókat is megjelenítünk, amelyek elősegíthetik más pénzügyi termékek digitális igénybevételét. Ezek olyan termékek, amiket online lehet igényelni a George app-ból (pl. befektetési termékek, értékpapírszámla nyitás, hitelkártya, személyi kölcsön vagy folyószámlanyitás, azzal még nem rendelkező ügyfeleknek) és a szerződést is elektronikusan lehet aláírni, így a bank és az ügyfél is időt és pénzt takarít meg a digitális ügyintézéssel.
Kapcsolódó cikk:
Megérkezett az online nyitható George számla
Február elején elstartolt az online számlanyitás is, aminek szerepe különösen felértékelődött a koronavírus-járvány harmadik hullámában. Az Erste Bank célja, hogy a következő három évben minden harmadik számlanyitás már online történjen. Ehhez arra is szükség lesz, hogy a teljes folyamat még egyszerűbb és gyorsabb legyen, amiben sokat segít majd a közvetett azonosításra épülő számlanyitás, amin szintén dolgozik az Erste Bank.
Az online számlanyitással párhuzamosan debütált a csomagárazású George-számla is, aminek a havi csomagdíja alkalmazkodik a felhasználók szokásaihoz. A csomagdíj magában foglalja a havi számlavezetési díjat és az elektronikus forint utalások díját is, így kifejezetten előnyös lesz ez a George számla azok számára is, akik az azonnali fizetést minél több fizetési helyzetben szeretnék majd használni.
Kapcsolódó cikk:
Havonta újabb szolgáltatásokkal jön a George
Napokon belül megérkezik a hitelkártyákhoz kapcsolódó hűségpontok kezelésének lehetősége a George alkalmazásban és jön az értesítő SMS-ket felváltó push üzenet is. A Store is folyamatosan bővül és a mobilalkalmazásban elérhetőek lesznek az ügyfelek vásárlási szokásaihoz illeszkedő kereskedői kedvezményprogramok egy fintech együttműködésnek köszönhetően.
A „platformizáció” eredményeként sokkal gyorsabban bővíthető a George új funkciókkal, ami jelentős előrelépést jelent az ügyféligényekhez való gyors alkalmazkodás tekintetében. Az új képességnek köszönhetően havonta új fejlesztésekkel fog bővülni a George. Hamarosan a biztosítási termékek is elérhetők lesznek, és készül a mikrovállalati ügyfelekre szabott George platform is.
Új mobiltárca koncepció és Google Pay az Erste Banknál
Azt reméljük, a George egy olyan mobilalkalmazássá válik, amely a pénzügyeken túl az élet több területén is képes lesz „nyereséget termelni” felhasználóinak.
A nemzetközi trendek azt mutatják, hogy a digitálisan aktív ügyfelek a bankoláson túlmutató funkciókra, termékekre is nyitottak a mobilbanki alkalmazásban. Ezek a trendek szervesen illeszkednek a George víziójához, ezért dolgozunk azon, hogy a Store-ban a digitális bankoláshoz köthető nem banki ajánlatok is megjelenjenek – mondta el Bek-Balla László.
A nyár folyamán érkezik a Google Pay, így az Erste Bank androidos ügyfelei számára is elérhető lesz a keresőóriás érintéses mobilfizetési megoldása. Igaz, az Erste MobilePay jelenleg is biztosítja az androidos ügyfelek számára az érintéses mobilfizetés lehetőséget, ám a bank úgy döntött, hogy az ügyféligényekhez alkalmazkodva a jövőben a saját érintéses mobilfizetési megoldás kivezetésre kerül és az Erste MobilePay-ben található kényelmi fizetési funkciók a George alkalmazásba kerülnek majd beépítésre.
Fotók: Erste Bank