A Sierra nevű új startup az ügyfélélmény radikális átalakítására készül az “AI-ügynökök” bevezetésével, amelyek nem csupán digitális eszközök, hanem valóságos vállalati entitások is lehetnek.
Az eredményalapú árazási modell és a 110 millió dolláros befektetés előrevetítik a cég ambiciózus terveit, miközben komoly kihívásokat vállal az AI-ügynökök potenciális hallucinációival és a rendszerekhez történő csatlakozások terén.
A frissen alapított Sierra nevű startup alapítói arra felismerésre jutottak, hogy az AI-ügynökök hozhatják el a következő technológiai forradalmat.
Az AI-alapú ügynökök nem csupán digitális eszközökként lehetnek jelen a vállalatok életében, hanem valóságos nélkülözhetetlen entitásokként, melyek képesek teljesíteni és kibontakoztatni a digitális ügyfélélmény új szintjét.
Az AI-ügynökökkel új interakciós paradigmába léphetünk
A Sierra víziója, hogy az AI-ügynökök alkalmazásával a vállalatok szélesebb körű és hatékonyabb digitális interakciókat valósíthatnak meg – hozzájárulva ezzel az ügyfélélmény javulásához és az innovációhoz az üzleti szektorban.
A Sierra alapítói, Bret Taylor és Clay Bavor úgy gondolják, hogy az AI-ügynökök jelenthetik a technológiai fejlődés következő szintjét – szemben a korábban hitt weboldalakkal és mobil alkalmazásokkal.
Akár igaz, akár nem, a két alapító új technológiai kategóriaként tekint az AI-ügynökökre, amelyek innovatív módot kínálnak az ügyfelek számára a márkákkal való interakcióra.
„Tézisünk nagyon egyszerű. Úgy gondoljuk, hogy a társalgási AI lesz a domináns forma, amelyet az emberek a márkákkal való interakció során használnak.”
– nyilatkozta Bret Taylor a Sierra egyik alapítója.
Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek szabadon megfogalmazhatják kérdéseiket egy keresőmezőben, és az AI-ügynöknek képesnek kell lennie arra, hogy megértse a kérést és reagáljon is rá úgy, hogy közben háttérrendszerekhez csatlakozik.
Ilyen ügyféltámogatás lehet például a rendelések megkeresése egy rendeléskezelőben vagy a szállítás átütemezése egy ütemezési rendszerben.
A technológiai kihívások mellett ne menjünk el!
Taylor és Bavor elismerik, hogy nem mindig könnyű csatlakozni ezekhez a rendszerekhez, különösen, ha régebbi verziókról van szó.
De az általuk felkeresett informatikai vezetők jelentős része biztosította az alapítókat arról, hogy olyan API-kat tudnak létrehozni, amelyek lehetővé teszik a kapcsolódást ezekhez a régebbi rendszerekhez is – ezáltal sokkal könnyebbé válhat a Sierra és a alkalmazások közötti kommunikáció.
A technológiai kihívások megoldhatóságától függetlenül Taylor és Bavor elismerik, hogy komoly kihívások és kockázatok merülnek fel, amikor az emberek interakcióba lépnek ezekkel az AI-ügynökökkel.
,, Amikor egy mesterséges intelligenciát vezetünk be az ügyfelek életébe, a szolgáltatás értéke feltűnően nő, azonban a kockázatok is drasztikusan megnőnek a márka félreértelmezésének és a mesterséges intelligencia esetleges hallucinációinak lehetőségével. Ezek a dilemmák őszintén szólva az egyik legnagyobb kihívást jelentik a mesterséges intelligencia terén.”
– nyilatkozta Taylor.
A felsorolt szempontok nem elhanyagolható problémák, különösen a hallucináció veszélyes. Egy-egy hibás, alaptalan válasz – jellegétől függően – pusztító hatással lehet egy márka hírnevére. Bár még egyetlen cég sem oldotta meg a hallucinációkat – és valószínűleg soha nem is fogja teljesen –, a Sierra azon dolgozik, hogy enyhítse a jelenséget és csökkentse annak előfordulását.
A vállalat szoftvere az autonóm ügynökök ötletén alapul. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nincs egyetlen egységes intelligencia, amely a Sierra-ügynök válaszát produkálja.
Valójában néha akár hét modell is közreműködik – köztük az általuk “felügyelőnek” nevezett, ami a válasz minőségét figyeli, és ha azt megkérdőjelezhetőnek tartja, visszaküldi újraértékelésre.
A lehetőségek és a kockázatok egyensúlyát keresi a piac
Persze számos szabályozási és adatvédelmi problémát is meg kell oldani.
A Sierra képviselői szerint a mesterséges intelligencia alapvetően különbözik az elmúlt 30 év során ismert szoftverektől, és oktatási komponensre van szükség ahhoz, hogy az ügyfelek megértsék az erejét és a buktatókat.
,,A piacra lépési tervünk része egyrészt az ismert kockázatok minimalizálása, másrészt pedig az, hogy megtanítsuk ügyfeleinknek, hogyan működik ez az új típusú szoftver.”
– nyilatkozta Bret Taylor.
Az alapítók meggyőződése, hogy az AI új hulláma legalább 5-10 jelentős, önálló vállalati szoftvercéget hoz majd létre, hasonlóan ahhoz, ahogyan a felhő- és mobil szektorok terjeszkedésekor piaci robbanás következett be.
A Sierra képviselői szerint egy új platformnak új megközelítést kell alkalmaznia az árképzésben és ennek megfelelően egy teljesen új eredményalapú árazási modellt terveztek.
A más szoftvercégeknél látott többszintű előfizetési díjak vagy használat alapú árazás helyett azt szeretnék, ha az ügyfelek csak az eredményekért fizetnének, egy adott probléma valós megoldása után.
A Sierra 110 millió dolláros finanszírozással készül az útjára
Taylor és Bavor szakmai előélete, valamint az általuk keresett potenciális piac nagy befektetéseket vonz, hisz a vállalat már 110 millió dolláros összfinanszírozást szerzett. Ez rendkívüli összeg egy korai szakaszban lévő vállalat számára. A befektetőket elmondásuk alapján a két alapító szakmai hátterén túl a technológia és az abban rejlő lehetőségek győzték meg.
A Sierra egyértelműen nagy lehetőséget lát az ügyfélélmény mesterséges intelligencia segítségével történő átalakítására, de a siker útjában számos akadály áll.
Ha az alapítók megtalálják és megfelelően kezelik a mesterséges intelligencia által vezérelt, automatizált ügyfélszolgálati ügynökök buktatóit – miközben elkerülik a már befutott vállalati versenytársakat -, akkor sikeres startup lehet, de mint minden másnak, ami az AI-al kapcsolatos, még be kell bizonyítania, hogy képes erre, méghozzá következetesen és méretarányosan.
Kapcsolódó cikkek:
[Forrás: Techcrunch] I Címlapfotó forrása: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.