Működik az innovációs DNS az NN Biztosítónál. Bemutatták a Sparklab első eredményeit

írta | 2017.09.19. | Digitális pénzügyek, Insurtech, Összes hír

kh webinarium

Lezárult az NN Biztosító inkubációs programjának első szakasza. A programba bekerült három projekt eredményeit tegnap mutatták be a Sparklab Demo Day-en. Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója bejelentette, a program eredményei alapján elindítják a második szakaszt is.

 

Előzmények

Idén február végén jelentette be az NN Biztosító a Sparklab inkubátor program elindítását. Az NN Csoport a holland sikerek után úgy döntött, kibővíti a programot és más országokra is kiterjeszti azt. Hollandia után Magyarországra esett a választás.

A Sparklab inkubátor program azzal a céllal jött létre, hogy olyan megoldásokat találjanak, amelyek hozzájárulhatnak az életminőség javításához. Az inkubátor programba a tavasz folyamán nyílt pályázaton keresztül lehetett bejutni. A kiválasztott pályázók 3 hónapos mentor programban vehettek részt, illetve 5.000 EUR vissza nem térítendő támogatásban részesültek. (A 10 legfontosabb dolgot, amit tudni érdemes a Sparklabról, itt gyűjtöttük össze.)

Sparklab demo day 2017.09.18.

Sparklab Demo Day 2017.09.18. Forrás: Fintechzone.hu

 

Szakított az NN Biztosító a korábbi “szenttehén” gyakorlatokkal

A hagyományos pénzügyi közvetítői piacon a biztosítók alkalmazkodnak a legnehezebben és a leglassabban a digitális tér kihívásaihoz. A digitális ügyfélélmény tekintetében felhasználóként gyakran érezhetjük úgy, hogy Sohaország lakói vagyunk. A kezdetektől nyomon követjük a Sparklab programot és a tegnapi eredmények után úgy látjuk, haladunk (Cs)Odaországba.

Egyre több okoseszköz, smart gadget vesz körül minket, amelyek már nem csak arra alkalmasak, hogy fizethessünk azokkal (pl. az okostelefonunkkal, a karkötőnkkel, a gyűrűnkkel stb.), de abban is segíthetnek, hogy olcsóbb, kedvezőbb feltételű pénzügyi termékeket kaphassunk. (Pár hete számoltunk be arról a fitness bankszámláról, aminek a betéti kamatlába az alapján változik, mennyit gyalogolsz naponta.)

A biztosítói iparágban az okoseszközök új dimenziót nyitnak a kockázatok beárazásában, a személyre szabhatóság megteremtésében, az ügyfélélmény növelésében. Az ügyfél aktív formálójává válik a biztosítási termék díjtételének, magatartása alapján olcsóbb – vagy akár ingyenes – biztosítási termékekhez juthat. Vagy veheti igénybe azokat, ha eddig arra nem lett volna lehetősége a magasabb kockázati besorolás miatt.

Ezek az okoseszközök évek óta körülvesznek minket, insurtech startupok alapozzák ezekre a működésüket. Igaz, itthon is láthattunk egy-két biztosítói kísérletet, ám ezek eddig jellemzően nem bizonyultak fenntarthatónak. De a legfőbb ok a hazai példák hiányára, hogy a hazai biztosítók DNS-éből hiányzik a kísérletezéshez szükséges kockázatvállalási hajlandóság.

A korábbi “szenttehén” gyakorlattal szakított Magyarországon az NN Biztosító és az idei évben már 2+3 kísérletbe fogott. Az egyik kísérlet az április végén bemutatott runaddict futó alkalmazás, ami a lefutott kilométerek után kedvezményekkel, – a pontok beváltását követően – ingyenes biztosítással jutalmazza a felhasználókat. A másik kísérlet maga a Sparklab inkubációs program, amelynek keretében intézményesített formában keresik a legújabb ötleteket, megoldásokat, technológiákat. A +3 kísérlet pedig a Sparklab első inkubációs szakaszának eredményei, amit a minap mutattak be a Demo Day-en.

 

Az első Sparklab Demo Day

„Az ötletek bárhonnan jöhetnek, amit a Sparklab program eredményei is jól tükröznek”

– mondta el nyitó beszédében Sztanó Imre. Az első inkubációs szakasz három projektje három különböző helyről érkezett; nagyvállalattól, startuptól, az NN Biztosító munkatársaitól. A tavaszi versenyfelhívásra beérkezett mintegy 100 pályázóból 15 került a „zsűri” elé, amiből végül három került be a programba.

Ezek a projektek még tesztelési fázisban vannak, a piaci bevezetésük előkészítése zajlik, de a Sparklab Demo Day keretében már láthattuk, miket főztek ki a boszorkánykonyhában. A diabétesszel élőknek a Diablog, a szülés után szétnyílt hasizom rehabilitálásában a Potzak App, a biztosító ügyfélszolgálati munkájának támogatásában egy chatbot nyújthat majd segítséget.

Kérdésünkre Sztanó Imre elmondta, hogy

“a program további stratégiai jelentőségű eredménye annak az NN Biztosító vállalati kultúrára és folyamatokra gyakorolt hatása. A munkatársak, kollégák bekapcsolódása a programba, illetve a teljes szervezet egészének hozzáállása a programhoz új, innovatív szemléletmódot eredményezett az NN Biztosítón belül. Hétről-hétre látható, miként épül be az innovációs DNS a szervezetbe és járul hozzá a digitális transzformációnk sikeréhez is”.

Sparklab Demo Day

Sparklab team és a csapatok képviselői. Forrás: Sparklab

 

Röviden az eredményekről: Diablog, Potzak App, chatbot

Ma a diabétesszel élők magasabb kockázati besorolásba esnek, ezért több biztosítási díjat fizethetnek, mint a nem diabéteszes társaik. A Vodafone-nal közösen

„most kifejlesztett megoldás, a Diablog abban segít az érintetteknek, hogy könnyen, felhasználóbarát módon tekinthessék át és rendszerezhessék a cukorbetegséggel kapcsolatos mérési eredményeket. A jövőben azt szeretnénk elérni, hogy azok, akik megfelelően karbantartják magukat és a mérési eredményeiket az alkalmazásban rögzítik, ne fizessenek több biztosítási díjat.

– hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató.

Sparklab Demo Day Diablog

Diablog prezentáció a Vodafone munkatársától. Forrás: Sparklab

 

A Diablog projekt mellett a programba beválasztott startup csapat azon dolgozik, hogyan segíthet azoknak az édesanyáknak, akiknek a szülés után szétnyílt a hasizmuk. Edzéssel és speciális gyakorlatokkal sokat lehet tenni a javulásért. Ebben segít a Potzak App csapat ötlete, amely 15 évnyi nyílt hasizom rehabilitációs szakmai tapasztalatot tett egy mobil alkalmazásba. Ennek keretében videók és instrukciók formájában kapják meg az anyukák a felépüléshez szükséges tudást és gyakorlatokat.

Sparklab potzak app

Potzak App prezentáció a fejlesztő csapat képviselőjétől. Forrás: Sparklab

 

A harmadik kezdeményezés az NN Biztosítón belülről indult, és a célja egy olyan chatbot alkalmazás fejlesztése, ami az ügyfelek kérdéseire azonnal válaszol az őket érintő legfontosabbak kérdésekkel kapcsolatban.

Sparklab Chatbot

Chatbot prezentáció az NN Biztosító munkatársától*. Forrás: Sparklab*Helyesbítés: Chatbot prezentáció – Mogyorósy Szabolcs, CustomerFirst Kft.

 

A bejegyzés cover fotóján Steve Südy, a Sparklab vezetője és Bozsánovics Judit, a Sparklab innovációs menedzsere láthatók.

kh webinarium

kh webinarium

Itt követhetsz minket:

LEMÁK GÁBOR

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

WEBINÁRIUM

KH webinarium
Mit hoz a jövő? Hogyan alakítják át az újabb és újabb innovációk a pénzügyeinket, a munka világát, a környezetünket vagy akár a táplálkozásunkat?

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.