2024. október 15.
FinTechShow

2024. november 26.
BankTechShow

2022.09.08.

“A digitális önállóság a következő szint a bankszektorban. Ehhez adunk eszközt”

Szerző:

Kategóriák:

Hogyan írja át a technológia a pénzügyi szektor működését? Ki, milyen technológia megjelenésére számít a következő években? Körinterjú keretében feltérképezzük a hazai bankok, fintech cégek várakozásait. Beszélgető partnerünk Nyíri József, a Finshape társ-vezérigazgatója. A legújabb technológiákkal, fintech megoldásokkal, szabályozói intézkedésekkel és az ügyféligények változásával részletesen is foglalkozunk 2022. október 12-én a FinTechShow-n.

BIO: Nyíri József

Nyíri József – fintech aficionado, 1999 óta vesz részt digitális banki szoftverekkel foglalkozó cégek menedzsmentjében. Első sikertörténete az IND Group, amely magyarországi bázissal Európa és Közel-Kelet közel 50 bankjának készített digitális megoldásokat.

A céget egy banki mammut szoftvercég, a Misys vette meg, ahol József egy sokezer fős szervezetben a globális piacokon dolgozott tovább a digitális bankolással.

2015-ben két társával magvető befektetési alapot indított el, fintech és insurtech fókusszal, ahol sokat tanult arról, milyen nehéz a product-market-fit megtalálása. 🙂 Néhány évvel később csatlakozott a W.UP-hoz (mai nevén Finshape), amit ma is vezet. Fut és kerékpározik, 4 gyermek édasapja.

Nyiri Jozsef

Előadás: A bankok jövője: “Csak 5-7 másodpercünk van”

Nyíri József, Finshape, társ-vezérigazgató

FinTechShow 6.0: “Kódban a jövőnk? Bankokból tech cégek?” | 2022. október 12.

1. Az elmúlt 12 hónapban milyen eredményeket értetek el? Az előbb említett eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb és miért? A következő 1-2 évre milyen célokat tűztetek ki magatok elé?

Nyíri József: A Finshape Csoport tavalyi létrehozása előtt is meghatározó szereplőnek mondhattuk magunkat a saját piacainkon, azóta viszont szélesebb szolgáltatás- és termékportfólióval tudjuk kiszolgálni a legnagyobb bankokat. Elmondhatjuk, hogy a Finshape jelenleg egy régiós viszonylatban is vezető, digitális technológiákat szállító 400 fős nemzetközi cég, 80 banki ügyféllel és 30 millió eurós idénre tervezett árbevétellel.

Frusztrációmentes és személyre szabott bankolást biztosító megoldásainknak köszönhetően több mint 20 millió felhasználóhoz érünk el, a bankok pedig egyre szélesebb körben ismerik fel, mekkora értéket teremtünk számukra a kiélezett digitalizációs versenyben.

A következő két évben a jelenlegi ügyfeleink mellett újakat is megcélzunk adatvezérelt digitális banki megoldásainkkal Európában, Közel-Keleten és Ázsiában. Az organikus növekedés mellett további akvizíciókat is tervezünk: kiegészítő termékcégeket és célpiacokon helyi ügyfelekkel rendelkező integrátorokat keresünk.

2. Melyik az a 3 technológia szerinted, amelyeknek a következő 5 évben meghatározó szerepe lesz a termék-/szolgáltatásfejlesztésben, amely technológiá(k)ra egyre több megoldás fog épülni és/vagy az üzleti életben a megkülönböztetés, a versenyképesség meghatározó elemévé válhat(nak)?

Nyíri József: A Z generáció által megszokott gyökeresen más digitális platformok (Tiktok, Snapchat, stb.) teljesen átalakítják a médiafogyasztási és app-használati szokásokat. Az olyan tradicionális iparágaknak is, mint a pénzügyi szolgáltatások erre egyre inkább reagálniuk kell, ha relevánsak akarnak maradni.

Az autók teljes önvezetése a következő 5 évben szerintem továbbra is csak ígéret marad, ezt a problémakört Elon komolyan alábecsülte.

Szintén nem a következő 5 évben fogja fajsúlyos tartalommal megtölteni Mark a metaverzumot, gamer-ek játszóterén túl nem látok igazi use-case-eket.

Viszont igazi fájdalom mindenki számára a durván növekvő energiaköltségek, ami miatt az energiahatékony technológiák, a sharing economy, a kisebb co2 lábnyomú utazás nemcsak az elvek, hanem a felrobbanó árak miatt is komoly alternatívák lesznek.

3. A következő 1-2 évben a digitális transzformáció mely területeken lesz erőteljesebb, meghatározóbb a bankoknál, pénzügyi szolgáltatóknál véleményed szerint? Melyik az a 1-2 fintech megoldás a világban, amely az elmúlt időszakban megragadta a figyelmedet? Mi volt az, ami miatt felfigyeltél az adott fintech megoldásra?

Nyíri József: A következő 1-2 évben az infláció és a potenciális gazdasági lassulás miatt a bankok szigorúbban fognak hitelezni és az emiatt kiesett bevételeiket megnövelt díjakból próbálják pótolni. Előtérbe fognak kerülni a költségcsökkentési projektek is. Persze az ügyfelek továbbra is minél digitálisabb folyamatokat várnak el, ami a digitális transzformációt továbbra is erősíti, és olyan terülek is fókuszt kapnak, mint a KKV ügyfelek kiszolgálása vagy a lakossági befektetések kezelése. Az ügyfelek az infláció miatt tudatosabban fognak költeni és minden eddiginél fontosabb lesz a pénzügyi egészség.

A neobankok (pl. Revolut), és a fintech cégek (pl. Klarna) piaci részesedést fognak szerezni, de az erőviszonyok felborulására nem számítok.

A bankok az új rendszereiket a felhőben használják majd, ezáltal is költséget (és energia felhasználást) csökkentve. Sok pénzintézet a saját kezébe akarja venni az új digitális fejlesztések gyors kiadásához szükséges eszközöket, párhuzamos fejlesztési módszertanokat és humán erőforrásokat is. A mesterséges intelligencia az automatizációt (pl azonnali scoring) javítja, de nem váltja ki az emberi döntéseket teljesen.

A személyes Fintech kedvencem mi vagyunk a Finshape (bocsánat :)), mivel felismertük, hogy a bankok digitális önállóságra törekednek, és kezükbe tudjuk adni a digitális fejlesztéseik kontrollját.

Címlapfotó forrása: Finshape

Címkék:
blank
blank