2022.10.03.

Worldline: A magyar pénzügyi intézmények preferált partnere szeretnénk lenni a fizetési szolgáltatások területén

Szerző:

“A Worldline Financial Services Európa első számú processzora, illetve a negyedik világviszonylatban. Egy nagyon ismert brand Nyugat-Európában, viszont a közép-kelet-európai régióban eddig kevésbé voltunk jelen. Ez az, amin változtatni szeretnénk, meglehetősen nagy terveink vannak a régióban, és ennek Magyarország is részét képezi. Szeretnénk a pénzügyi intézmények preferált partnere lenni a fizetési szolgáltatások területén, legyen szó a legkisebbekről, vagy a legnagyobbakról.” – Püspök Ernesttel a Worldline Financial Services közép-kelet-európai régióért felelős üzletfejlesztési igazgatójával beszélgettünk a társaság szolgáltatásairól, a pénzügyi szektor kihívásairól és az 5. alkalommal megrendezésre kerülő e-Payments Challenge hackathonról.

Egyre többet hallani Magyarországon is a Worldline sikereiről, a legújabb technológiák terén tett lépéseiről. Az előbbi kapcsán épp a minap olvastuk, hogy a Worldline is bekerült az Európai Központi Bank által felkért megoldásszállítók közé, amelyek elkészíthetik a digitális euró prototípusát. Az utóbbi kapcsán pedig a web3 és a metaverzum kapcsán tett bejelentéseket a társaság. Azok számára, akik még nem hallottak a Worldline-ról, mik a legfontosabbak, amit tudni érdemes a társaságról?

Püspök Ernő: A Worldline egy 3,7 milliárd euró forgalommal rendelkező vállalat, ami három jól elkülöníthető szegmenst fed le úgy, mint a kereskedőket, a pénzügyi intézményeket, valamint a nagyvállalatokat.

A Merchant Services (MS) üzletág tulajdonképpen egy bankkártya elfogadó, és ahogy a nevéből is kiderül, elsősorban kereskedők számára nyújt bankkártya elfogadói szolgáltatásokat. De bankokkal és egyéb szervezetekkel is együttműködik elfogadó partnerként a legkülönbözőbb üzleti modellekben, beleértve a Payment Facilitator típusú együttműködést, a kereskedői portfólió felvásárlást, vagy éppen joint venture kialakítását.

A Financial Services (FS) üzletág, amit én magam is képviselek a közép-kelet európai régióban, egy tranzakció feldolgozással foglalkozó processzor, de a szolgáltatások mellett különböző szoftver termékeket is biztosítunk ügyfeleink számára. Több mint 50 országban vagyunk jelen, 126 millió bankkártyát menedzselünk, és közel 40 milliárd fizetési tranzakciót dolgozunk fel évente.

És végül, de nem utolsó sorban rendelkezünk egy úgynevezett Mobility and e-Transactional Services (MTS) üzletággal, ami elektronikus jegyrendszerekkel, illetve különböző, nagyvállalatoknak nyújtandó szolgáltatások biztosításával foglalkozik (pl. nyílt bankolás alapú közmű számlázás).

Összefoglalva, a Worldline pénzügyi tranzakciók feldolgozásával foglalkozó, Európát, illetve a világot átölelő nagyvállalat. Kereskedők, pénzügyi intézmények és nagyvállalatok számára biztosítunk end-to-end megoldásokat pénzügyi tranzakciók feldolgozására.

Segítünk ügyfeleinknek új technológiák bevezetésében, kockázatuk csökkentésében, folyamataik optimalizálásában, a szabályozó környezetnek való megfelelésben, és végül, de nem utolsó sorban, segítséget nyújtunk számukra a legmegfelelőbb üzleti modellek kialakításában.

Lévén, hogy a fizetési tranzakciók területén egy globális vezető vállalat vagyunk, emberek milliói használják szolgáltatásainkat nap, mint nap. Éppen ezért a víziónknak részét képezi a fenntartható növekedés biztosítása, a bizalom és biztonság megteremtése a társadalomban, amihez szolgáltatásaink minőségével és biztonságával szeretnénk hozzájárulni.

blockchain metaverzum NFT

A Worldline felkészíti a kereskedőket a metaverzumban rejlő lehetőségekre | 2022.06.03.

A paytech cégek körében az elsők között nyitott virtuális bemutatótermet a metaverzumban a Worldline. A társaság kialakított egy virtuális értékesítési, közösségi platformot, melyen elérhetővé tette fizetési megoldásai széles portfólióját és kereskedő partnereivel együtt kívánja tesztelni, kipróbálni a metaverzum lehetőségeit.

Említetted, hogy a Worldline Financial Services (FS) üzleti szegmenst képviseled. Milyen termékeitek, szolgáltatásaitok vannak ezen a területen?

Püspök Ernő: A következő négy fő területhez kötődő termékekkel, illetve szolgáltatásokkal rendelkezünk: bankkártya kibocsátás, bankkártya elfogadás, számlaalapú fizetések és digitális szolgáltatások.

Gyakorlatilag a teljes fizetési értékláncot lefedjük, a fizetési tranzakció kezdeményezésétől egészen a kereskedőig, vagy a fogadó bankig, legyen szó kártya alapú tranzakciókról, számla alapú tranzakciókról, nyílt bankolás alapú tranzakciókról, vagy éppen digitális pénzt (pl: stablecoin, vagy CDBC) használó tranzakciókról.

europai kozponti bank digitalis euro

Ők készítik a digitális euró prototípusait | 2022.09.26.

Az Európai Központi Bank (EKB) 54 szolgáltató közül választotta ki azt az ötöt, akik lehetőséget kapnak a digitális euró prototípusának elkészítésére. A kiválasztottak az Amazon, a Nexi, a Worldline, a CaixaBank és az Európai Fizetési Kezdeményezés, az EPI.

Kik a Worldline Financial Services ügyfelei?

Püspök Ernő: Ügyfeleink pénzügyi intézmények, bankok, neo-bankok, biztosító társaságok, illetve olyan fintech cégek, akik számára fontos a szolgáltatások minősége és akik hosszú távú együttműködésben gondolkoznak.

Hogy látod, milyen kihívásokkal küzdenek a pénzügyi intézmények, és milyen módon tud a Worldline segíteni ezen kihívások leküzdésében?

Püspök Ernő: Több komoly kihívással is küzdenek. Természetesen szeretnék növelni bevételeiket, hogy megfelelhessenek a tulajdonosok / befektetők elvárásainak. Másrészről szeretnének hatékonyabban működni és ezáltal csökkenteni a működési költségeiket. A szabályozói környezet kihívásaival is szeretnének megbirkózni, és végül, de nem utolsó sorban üzleti és működési kockázatukat a lehető legalacsonyabb szinten tartani.

Tehát egy meglehetősen szerteágazó erőtérben kell megtalálniuk a számukra legoptimálisabb megoldást. A legtöbb esetben szükségük van egy olyan partnerre, mint a Worldline, aki méretéből adódóan, illetve termék és szolgáltatás portfóliójának köszönhetően, megoldást tud kínálni ezekre a kihívásokra.

És ha már kihívásokról beszélünk, engedd meg, hogy megemlítsem az e-Payments Challenge névre hallgató hackathon-t, amit a Worldline 5. éve rendez meg. Az eseményre meghívjuk azokat a pénzügyi intézményeket, amelyek megoldást szeretnének találni egy általuk definiált valós kihívásra (challenge-re), illetve azokat a fintech cégeket, akik versenyeznek a legjobb megoldás megtalálásáért.

A Worldline a „challenge” során teljeskörű hozzáférést biztosít a fintech cégek számára a “payment” infrastruktúrájához, illetve a teljes szolgáltatás portfóliója vonatkozásában minden API-jához, legyen szó kártya kibocsátásról, kártya elfogadásról, azonnali fizetésről, nyílt bankolásról, vagy egyéb területekről.

Worldline E-Payments Challenge

Magyarországról már kérdeztelek, de mi a Worldline stratégiája a CEE régióban?

Püspök Ernő: Egy viszonylag nagy régióról beszélünk, ami Lengyelországtól egészen Görögországig terjed. Néhány országban már jelen van a kereskedői (MS) üzletágunk, ahova természetesen mi is követjük őket.

Idén több regionális rendezvényen (konferencián) részt vettünk szponzorként, és továbbiak következnek. Igyekszünk változatos témákat elvinni ezekre a rendezvényekre és szerencsére van miből válogatni. Az első visszajelzések nagyon pozitívak, és bátran kimondhatom, vártak bennünket!

Célunk természetesen változatlan, szeretnénk a pénzügyi intézmények preferált partnere lenni, Magyarország mellett, a régió más országaiban is.

Püspök Ernő

Előadás: Nyílt bankolás a fintech világban

Püspök Ernest, Worldline Financial Services, Közép-Kelet Európa, üzletfejlesztési igazgató

FinTechShow 6.0: “Kódban a jövőnk? Bankokból tech cégek?” | 2022. október 12.

A cikk a Worldline támogatásával készült. Címlapfotó forrása: Worldline

Címkék: