Tavaly a banki innovációk sorra törte át a megszokott kereteket: mobilon köthető biztosítások, azonnal használható (instant) bankkártyák, mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézők és személyre szabott pénzügyi tanácsadások vitték előre a digitális fejlődést. Ezek a 2024-ben debütált megoldások már most jelentős hatást gyakorolnak a mindennapi bankolásra, új lehetőségeket nyitva a digitális pénzügyek világában.
Biztosítások igénylése egyszerűen, mobilon
Márciusban a Gránit Bank a hazai szektorban az elsők között integrálta eBank applikációjában a lakásbiztosítás-kalkulátorát, mellyel percek alatt lehetőséget teremt kedvezményes lakásbiztosítási ajánlatok kalkulálására. A folyamat pár percet vesz igénybe és az ajánlatkérő azonnal továbbíthatja igényét a Gránit Biztosító felé.
Az Erste májusban egy új insurtech szolgáltatással bővítette fintech megoldásai körét. Ha a repülőjárat 60 percnél többet késik, az ügyfelek azonnal 16 ezer forint kompenzációt kapnak. A George-on keresztül megköthető biztosítás gyors és egyszerű, nincs szükség bonyolult ügyintézésre vagy igazolásokra, a pénz automatikusan érkezik a számlára.
A tavaly bevezetett mobilbankos kockázati életbiztosítás után pedig a K&H digitális nyugdíjbiztosítása is elérhetővé vált idén ősszel, a nagyközönség számára. Az új szolgáltatással az ügyfelek a K&H mobilbankban tudnak nyugdíjbiztosítást kötni, ami nemcsak Magyarországon, hanem a KBC Csoportban is egyedülálló.
Eljött az azonnal használható bankkártyák kora
Meglévő ügyfelek számára a Gránit Bank már 2023 óta kínál néhány kattintással, azonnal (instant) elérhető fizetési kártyát az eBank alkalmazásban. Az idei év az új ügyfelek számára is meghozta az áttörést a szektorban.
2024 júniusában hatvan Tesco áruházban kezdte meg lakossági bankszámla, hitelkártya és személyi kölcsön termékeinek értékesítését az Erste.
A bank az indulásra időzítve elindította az azonnal használható Visa hitelkártya szolgáltatást, az Erste Bevásárló Hitelkártyát, mellyel az ügyfelek akár helyben az áruház kasszájánál is fizethetnek a telefonjukhoz hozzáadott tokenizált hitelkártyával.
Mára a teljes Erste betéti-és hitelkártya termékpalettára elérhetővé vált az instant kártyahasználati szolgáltatás, még a társkártyákra is.
Digitális védelem a zsebünkben
Ez év augusztusában új biztonsági funkciót vezetett be az OTP Bank a telefonos csalások megelőzése érdekében.
A hitelintézet ügyfelei az OTP MobilBankban ellenőrizhetik, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefononhíváskor láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója.
Szeptembertől hasonló szolgáltatással segíti a Gránit Bank is ügyfeleit, akik a Gránit eBank applikáció segítségével a hívást indító ügyintézőt név szerint is beazonosíthatják, így elkerülve az adathalász céllal indított visszaélések kezdeményezését.
Innovatív digitális szolgáltatások a jobb pénzügyi döntésekért
Októberben újabb szolgáltatással bővült az Erste digitális banki platformján a pénzügyi egészséget támogató megoldások köre. A George Tippek mindenkinek a saját számlaforgalma, valamint az igénybe vett szolgáltatások és termékek alapján, teljesen személyre szabottan nyújt egyedi segítséget a költések nyomon követéséhez, és ad tanácsokat ahhoz, hogyan lehet a pénzügyeket még egészségesebbé tenni.
A K&H Bank megújult energetikai kalkulátora segítségével, csupán néhány adat megadásával mindenki megtudhatja, hogy mennyi az ingatlana jelenlegi primer energiaigénye, éves üzemeltetési költsége és milyen az energetikai besorolása.
A megújult rezsikalkulátor hasznos segítség akkor is, ha felújításon gondolkozunk, vagy az ingatlan eladása előtt fel akarjuk mérni az energetikai besorolását.
A kalkulátor segít az energetikai beruházások döntésében – mi az, amit a költségvetésünk megenged, melyikkel mennyit lehet spórolni, hosszú távon melyik éri meg jobban.
Okos személyi asszisztensek mesterséges intelligenciával
Az Erste összes, több mint háromezer munkavállalója mesterséges intelligencián (AI) alapuló személyi asszisztenst kapott 2024-ben.
Az új AI „kolléga” szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi egy megbeszélésen elhangzottakat. Több százan pedig már egy magasabb szintű megoldást használnak, amely az Erste belső adatainak egy részéhez is hozzáfér, ezáltal képes a mindennapi munkát hatékonyabban támogatni.
A Gránit Bank is élen jár az új generative és agentic AI technológiák alkalmazásában. Az Open AI nagy nyelvi modelljeire és az Intuitech agentic AI alapú keretrendszerére épít. A Bank agentic AI innovációjával, a Gránit Guruval komplex banki munkafolyamatok automatizálását teszteli.
Épülnek a banki digitális ökoszisztémák
A technológiai vállalatok és neobankok térnyerése által formált dinamikus banki környezet arra készteti a hagyományos bankokat, hogy innovatív megoldásokhoz nyúljanak és a bankoláson túlmutató (ú.n. beyond banking) szolgáltatásokat vezessenek be. A K&H Bank, a KBC csoport tagja kiváló példa arra, hogyan lehet sikeresen alkalmazkodni ezekhez a kihívásokhoz a beyond banking szolgáltatások segítségével. A Realmonitor februári bejegyzése szerint a K&H Bank innovatív lakhatási ökoszisztéma stratégiát alakított ki és vezet be.
Tavaly nyáron érkeztek az első hírek arról, hogy az OTP webáruház indítását tervezi, amelynek tesztelése kezdetben kizárólag a cég alkalmazottainak volt elérhető. Márciusban a platformot nyilvánossá tették a nagyközönség számára, és elindult a marketingkampány is. Idén júniusban pedig sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a Fizz.hu éles üzembe lépett.
Az ökoszisztéma-építés fontosságára azonban nem csak a Fizz.hu bevezetése irányította rá a figyelmet: augusztusban az OTP Otthon ingatlanhirdetési és -keresőportál is nevet váltott és Zenga néven működik tovább.
Elindult a BinX
A Számlázz.hu alapítói júniusban elindították a BinX-et, amely a Számlázz.hu ökoszisztémán belül egy digitális, integrált és intelligens fizetési infrastruktúrát hoz létre.
Ez az innovatív megoldás máris komoly elismerést szerzett: októberben elnyerte az idei FinTechShow díjat is.
A BinX lehetővé teszi a hazai vállalkozások számára, hogy könnyedén bonyolítsanak átutalásokat és kártyás fizetéseket a saját BinX-számlájuk és a pénzügyi rendszer bármely más szereplője között. A szolgáltatás mobilapplikáción és webes alkalmazáson keresztül érhető el, és egy hagyományos bankszámlaszám is tartozik hozzá, amely alkalmas pénz fogadására és küldésére. Emellett prémium Mastercard virtuális és fizikai bankkártyát is igényelhetnek az ügyfelek, amely digitalizálható a modern fizetési igényekhez igazodva.
Kapcsolódó cikk:
- Hogyan alakította 2024 a hazai pénzügyi szektort?, 2024.12.19.
Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.