CIB Bank: 2021 második negyedévében jöhet a Google Pay!

írta | 2020.12.18. | 2021-es várakozások, Banki és fintech hírek, Hazai digitális bankolás, Összes hír

kh webinarium

A Google Pay, a fizetési kérelem és a nyílt banki szolgáltatások bevezetésével is készül a CIB Bank 2021-ben. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk az online elindítható lakáshitel-igénylést, vagy a selfie-s számlanyitást. Dr. Ákos Tamással, a CIB Bank vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk a 2021-es tervekről és a 2020-as év eredményeiről.

A FinTechZone interjúsorozatot indított, amelynek keretében a digitális pénzügyi szolgáltatások fejlődése, terjedése szempontjából meghatározó pénzügyi szolgáltatók és a szabályozó vezetőit kértük fel, értékeljék a 2020-as év legfontosabb eseményeit, és fogalmazzák meg várakozásaikat 2021-re.

Az interjúsorozat keretében megjelent cikkek itt érhetők el.

Beköltözik az azonnali fizetés a kasszákba

"Több piaci szereplő is gondolkodik azon, hogy miképp tudná a fizikai kereskedői helyzetek széles körében is lehetővé tenni az azonnali fizetést. Ezek között vannak olyanok is, amelyek már előrehaladott állapotban vannak." Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB)...

Felpörgeti a nyílt bankolást az MNB. Jönnek az új ajánlások

"Egyre inkább elterjedtté válhatnak 2021-ben az olyan innovatív megoldások is, mint a teljesen automatizált online személyi kölcsönbírálatok, mobiltárcák, robot pénzügyi tanácsadók…stb." - Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi infrastruktúrákért és...

2021-ben felpörgeti a digitalizációt az MNB

Drámaian átalakult az ügyfelek hozzáállása a digitális bankolás iránt, ami miatt a bankoknak újra kell gondolniuk középtávú stratégiájukat. Ebben segít majd az MNB átfogó javaslat-csomagja is, amit 2021-ben tesznek le a bankok elé. Szombati Anikóval, a Magyar Nemzeti...

OTP Bank: Kiemelt feladat az ügyfelek digitális pénzügyi edukációja

Hónapról hónapra dinamikusan növekszik az online bankolók száma az OTP Banknál, de még bőven van tere a fejlődésnek. "2021-ben a bankszektornak kiemelt szerepet kell vállalnia az ügyfelek digitális pénzügyi edukációjában, hiszen a bizalmatlanság az egyik legnagyobb...

Raiffeisen Bank: “Ma már több területen úttörők vagyunk.”

Jelentős lemaradást hozott be rövid idő alatt a Raiffeisen Bank a digitális fejlesztések terén. “Ma már több területen úttörők vagyunk” - mondta el Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank lakossági vezérigazgató-helyettese. A bank 2020-ban elsőként vezette be a fizetési...

GIRO: “Ez lesz az év egyik legjelentősebb projektje: központi mobilfizetés”

"Az idei év egyik legjelentősebb projektje a GIRO központi mobilfizetési szolgáltatásának a bevezetése lesz" - dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal, a GIRO Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk a 2021-es tervekről és várakozásokról.A FinTechZone interjúsorozatot indított,...

Budapest Bank: érkezik az Apple Pay és előkészítés alatt a Google Pay is

A következő hónapokban a Budapest Bank is elérhetővé teszi ügyfelei számára az Apple Pay-t és már dolgoznak a Google Pay bevezetésén is. 2020-ban sikeresen debütált a Budapest Pénzügyi Asszisztens, a bank első nyílt bankolásra alapozott megoldása. A Budapest Bank...

Erste Bank: “A George már a spájzban van.” Új digitális banki ökoszisztéma születik

Hamarosan debütál az Erste Bank új digitális banki platformja, a George. A nyitott platform bevezetésével a bank egy digitális ökoszisztéma alapjait is lerakja. A George elindulásával párhuzamosan jön a videó-azonosítással támogatott online számlanyitás is. Év közepén...

GRÁNIT Bank: nyílt bankolásra épülő megoldások a 2021-es palettán

Tavaly a GRÁNIT Bank elnyerte "Az év leginnovatívabb bankja" címet, amit a számos új, a piacon elsőként bevezetett digitális fejlesztésnek is köszönhetnek. 2021. második negyedévétől a bank nyílt bankolásra épülő szolgáltatásokkal jön ki és további funkciókkal teszi...

K&H Bank: “Olyan platformot építünk, ami túlmutat a bankoláson”

A K&H Bank 2021-ben olyan megoldások bevezetését tervezi, amelyek túlmutatnak a bankoláson, és egyszerűsítik a felhasználók hétköznapi életét. Ennek szellemében tette elérhetővé a bank a közlekedési jegyeket a mobilbanki alkalmazásban 2020 őszén. Németh Balázzsal,...

MKB Bank: új androidos mobilfizetés és új online személyi kölcsön a 2021-es palettán

Január végén az MKB Bank bemutatja a megújult androidos mobilfizetési megoldását. 2021-ben a bank a nyílt bankolás eszközeivel teszi majd hatékonyabbá a személyi kölcsön online igénylését. Pereczes Jánossal, az MKB Bank digitális ügyvezető igazgatójával, az MKB...

OTP Mobil: 2021-ben az irány az azonnali fizetés térnyerése lehet

“Jövőre az irány egyértelműen az azonnali fizetés és a fizikai térben való elektronikus fizetési megoldások térnyerése lehet” - mondta el dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott évértékelő interjújában. A Simple-fiókok száma...

Takarékbank: 2021-ben jön a fizetési kérelem és a Google Pay is

Januártól a fizetési kérelem, 2021 közepétől pedig a Google Pay is elérhető lesz a Takarékbanknál. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk a nyílt bankolásra épülő Takarék Business Assistant és a Videobank szolgáltatásokat is. Czimer Gergellyel, a...

A 2020-as év értékelése

1. Milyen jelentősebb digitális fejlesztéseket hajtott végre idén a CIB Bank? Ezek közül melyek voltak azok, amelyek a COVID-19 miatt kerültek előtérbe?

dr. Ákos Tamás: A CIB Banknál már a járványhelyzet előtt is egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésünk a digitális átállás megvalósítása volt, az ezirányú törekvéseinket a járványhelyzet még jobban felerősítette. Nálunk már 2017 óta elérhető a teljesen online személyi kölcsön igénylés meglévő ügyfeleknek a CIB Bank Mobilalkalmazásban akár 7 perc alatt, 2018 óta pedig a honlapunkon keresztül új ügyfelek számára is biztosítjuk ezt a lehetőséget.

Honlapunkon keresztül szintén teljesen online folyamatban lehet számlát nyitni, és az idei évtől már arra is van lehetőség, hogy bankfiókjainkban is digitálisan, teljesen papírmentes folyamatban nyissanak számlát az ügyfelek.

Idei innovációnk a Bankmonitorral közös, a magyar piacon első közvetett elektronikus ügyfél-átvilágítással történő, élő videóazonosítást nem igénylő bankszámlanyitás, azaz a selfie-s számlanyitás.

Ezen kívül augusztusban a tanévkezdet előtt elérhetővé vált a diákok számára kedvező számlacsomagunk (CIB ECO ForYou) online igénylési lehetősége is a honlapunkon keresztül, videóazonosítással, így a 18-24 év közötti diákok is bankfióklátogatás nélkül juthatnak számlacsomaghoz.

Az, hogy az ügyfeleink mennyire értékelik ezeket a digitális megoldásokat, jól látszik abból, hogy

nálunk már a személyi kölcsön igénylések mintegy 30%-a, míg a számlanyitások mintegy 40%-a online történik.

Amire idén a legbüszkébb vagyok, az mégis más termékhez kapcsolódik, mégpedig a jelzáloghitelhez: egyedülálló online elindítható jelzáloghitel-igénylést vezettünk be idén októberben, melynek köszönhetően a hiteligénylés online zajlik videóbankár segítségével, és csak a szerződés aláírására kell bankfiókba menni. Összehasonlításképpen: az eddigi folyamat keretében

egy lakáshitel felvételéhez átlagosan 4 fióklátogatásra volt szükség, ezt csökkentettük most le egyetlen egyre. Ezt a fejlesztést terveztük a járványhelyzet előtt is, de az biztos, hogy a pandémia hozzájárult, hogy felgyorsítsuk a bevezetést.

2. Az idei évi digitális fejlesztések közül melyik volt az az egy, amelyikre a legbüszkébb a bank? Mi az oka annak, amiért erre a digitális fejlesztésre a legbüszkébb?

dr. Ákos Tamás: Ahogy már az előzőekben is írtam, az online elindítható lakáshitel-igénylésre vagyok a legbüszkébb, a folyamat, amelyet bevezettünk, egyedülálló a magyar piacon, ezzel teljesen átalakítjuk a jelzáloghitel-igénylés folyamatát.

A szolgáltatás előkészítése és bevezetése agilis munkamódszerrel zajlott, ez a projekt volt az első a bankban, ahol kipróbáltuk ezt a módszertant, és az eredmények magukért beszélnek: a bevezetés rekordidő alatt valósult meg, és az ügyfélvisszajelzések azt mutatják, a folyamat elképesztő innovációt jelent ügyfeleinknek.

3. Hogyan értékeled összességében a PSD2 hazai eredményeit?

dr. Ákos Tamás: A PSD2 „open bankingre” vonatkozó része piacnövelési, akár tevékenységikör-szélesítési lehetőségeket is magában foglal, hozzájárulhat az innováció felgyorsításához, illetve segítheti a még inkább személyre szabott szolgáltatások biztosítását.

Ennek ellenére még nem történt jelentős előrelépés ebben, mi például kapcsolatban vagyunk TPP-kkel, de konkrét csatlakozási kérést még nem kaptunk.

A szabályozás online kártyás vásárlások jóváhagyását érintő részének mi már november eleje óta megfelelünk (azzal, hogy január 1-ig még türelmi időszak van, működik a régi folyamat is), akkor indult el az új folyamatunk, ennek keretében az EGT-országokon belüli online vásárlások jóváhagyása a CIB Bank Mobilalkalmazással történik.

Az eddigi visszajelzések pozitívak, hiszen a folyamat egyszerű és gyors, és a korábbival ellentétben nem kell manuálisan beírogatni az sms-ben vagy push üzenetben érkezett kódot, csupán be kell lépni az appba, és biometrikus azonosítással vagy PIN kóddal jóvá kell hagyni a tranzakciót.

Azoknak az ügyfeleknek okozhat nehézséget az új folyamat, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, de a CIB Bank Mobilalkalmazás tableten is működik, így az ő számukra az lehet a megoldás, hogy tableten hagyják jóvá ezeket a tranzakciókat.

4. Összességében hogyan értékeled: a hazai lakosság, illetve a mikro-, kisvállalkozások hány %-a lehet az, akik digitálisan felkészültek arra, hogy end-to-end online intézzék a pénzügyeiket?

dr. Ákos Tamás: Úgy gondolom, ez az év – azzal együtt, hogy nagyon nehéz év volt, és a világjárvány mindent felülírt, amit eddig a világról gondoltunk – annyi pozitívumot azért hozott, hogy felgyorsult az ügyfelek digitális érése.

Azt látjuk, hogy olyan ügyfelek is élnek a digitális bankolási lehetőségekkel, akik a járvány előtt mindent fiókban intéztek,

és célunk, hogy segítsük ezt a folyamatot, hiszen attól, hogy nem találkozunk az ügyféllel személyesen, számíthat ránk.

Telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársai mindenben az ügyfelek rendelkezésére állnak, és az online termékigénylési folyamatainkban a videóbankárok is mindenben segítenek az ügyfeleknek.

Évek óta rendelkezésre áll a kisvállalkozó ügyfeleink számára egy online hitelajánlatkészítő alkalmazás, amely segítségével percek alatt megtudhatják, hogy mekkora összeget és milyen feltételek mellett kaphatnak a CIB Banktól. Ezt a szolgáltatásunkat évente több ezer ügyfél veszi igénybe. Hosszú távon is célunk, hogy segítsük, edukáljuk az ügyfeleket, hogy minél inkább kihasználhassák a digitális lehetőségeket.

5. A pénzintézetnél 2020 végére várhatóan hány aktív felhasználója lesz a netbanknak, a mobilbanki alkalmazásnak? (aktív felhasználó: legalább havi egy alkalommal belép az alkalmazásba).

dr. Ákos Tamás: A CIB Bank Mobilalkalmazásnak összesen 250 000 aktív felhasználója van (ebbe beleértjük az appot csak kártyaautentikációs célra használó ügyfeleket is). Az internetbankjainkat (CIB Internet Bank és CIB Bank Online) 90 000 ügyfelünk használja aktívan.

6. Mennyi bankkártyát adtak hozzá a bank ügyfelei az Apple Wallethez?

dr. Ákos Tamás: A CIB Bank által kibocsátott minden lakossági és üzleti bankkártya hozzáadható az Apple Wallethez. Az Apple Pay szolgáltatást tavaly vezettük be, akkor a Visa Inspire kártyáinkkal indultunk, azóta már kiterjesztettük ezt az összes (Visa és Mastercard egyaránt) kártyánkra.

Az országos átlag alapján feltételezésünk szerint Apple készülékkel rendelkező ügyfeleink 37%-a már regisztrált a szolgáltatásra, a már regisztrált ügyfeleink 60%-a aktívan használja is azt, ami a piaci átlagnál magasabb arányt jelent.

7. Mikorra tervezitek az érintésmentes fizetésre alkalmas androidos mobiltárca bevezetését?

dr. Ákos Tamás: 2021 második negyedévében szeretnénk bevezetni a Google Pay-t, hogy az androidos telefonnal rendelkező ügyfeleink számára is legyen mobilfizetési megoldásunk.

2021-es várakozások

8. 2021-ben melyek lehetnek/lesznek a bankszektor digitális transzformációjának főbb területei? Mely területeken kellene erősítenie a szektornak?

dr. Ákos Tamás: Az idei évben lefektetett irányok jók, ezeket szükséges továbberősíteni a jövőben is. Fontos, hogy minél több szolgáltatás legyen elérhető online, illetve a fióki folyamatok széleskörű digitalizációjával is segítsük, hogy a fiókokban a tanácsadást igénylő műveletekre lehessen koncentrálni.

9. Mi a várakozásod a 2021. január 1-jén hatályba lépő törvénymódosítással kapcsolatban, amelynek értelmében minden online pénztárgépet üzemeltető kereskedőnek, szolgáltatónak kötelező lesz az elektronikus fizetést biztosítania?

dr. Ákos Tamás: Szerintem ez egy remek irány, egyértelmű, hogy a 21. században mindent meg kell tenni azért, hogy minél kevesebb készpénzt használjunk, és lehetőleg mindenhol legyen lehetőség elektronikus fizetésre. A CIB Bank hagyományosan erős a kereskedők számára biztosított fizetési megoldásokban, továbbra is cél, hogy ezekkel a szolgáltatásainkkal is segítsük az elektronikus fizetés terjedését.

10. Mikorra várható a fizetési kérelem fogadásának/küldésének bevezetése a pénzintézetnél?

dr. Ákos Tamás: Ez is szerepel a jövő évi céljaink között. Eddig nem tapasztaltunk jelentős ügyféligényt erre a szolgáltatásra, ezért nem került idén bevezetésre.

11. Terveztek-e a nyílt bankolásra alapozott szolgáltatásokat bevezetni? Ha igen, akkor ezekre a szolgáltatásokra mikor lehet számítani?

dr. Ákos Tamás: Dolgozunk rajta, hogy ügyfeleink részére biztosítsuk a PSD2 Open Banking adta lehetőségeket és előnyöket, de konkrétumokat egyelőre még nem tudok megosztani.

12. 2021-ben mi lehet majd a legnépszerűbb mobilbanki funkció (az egyenleg lekérdezésen és az átutalás indításon túl)?

dr. Ákos Tamás: Számosságát tekintve az azonnali átutalás elsősége megkérdőjelezhetetlen, innovációs szempontból ezt követően a hamarosan bevezetésre kerülő „Személyre szabott ajánlatok” lesz, ahol különböző banki termékek és szolgáltatások – személyes bankfióki jelenlét nélküli – igénylésére lesz lehetőség.

13. Tervezitek-e a Google Pay bevezetését? Ha igen, várhatóan mikorra? Ha nem, akkor ennek mi az oka?

dr. Ákos Tamás: Igen, 2021 második negyedévére tervezzük a Google Pay bevezetését, ahogy már fentebb is jeleztük.

Címlapfotó: CIB Bank

kh webinarium

kh webinarium

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

WEBINÁRIUM

KH webinarium
Mit hoz a jövő? Hogyan alakítják át az újabb és újabb innovációk a pénzügyeinket, a munka világát, a környezetünket vagy akár a táplálkozásunkat?

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.