OTP Mobil: 2021-ben az irány az azonnali fizetés térnyerése lehet

írta | 2020.12.29. | 2021-es várakozások, Banki és fintech hírek, Hazai digitális banki hírek, Összes hír

fintechshow fintech digitalis transzformacio

“Jövőre az irány egyértelműen az azonnali fizetés és a fizikai térben való elektronikus fizetési megoldások térnyerése lehet” – mondta el dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott évértékelő interjújában. A Simple-fiókok száma elérte a 1,5 milliós álomhatárt, a teljes internetes kártyaforgalom közel 50%-a pedig már a SimplePay rendszerén keresztül zajlik. Betekintés az OTP Mobil 2020-as eredményeibe és a 2021-es várakozásaiba.

A FinTechZone interjúsorozatot indított, amelynek keretében a digitális pénzügyi szolgáltatások fejlődése, terjedése szempontjából meghatározó pénzügyi szolgáltatók és a szabályozó vezetőit kértük fel, értékeljék a 2020-as év legfontosabb eseményeit, és fogalmazzák meg várakozásaikat 2021-re.

Az interjúsorozat keretében megjelent cikkek itt érhetők el.

CIB Bank: 2021 második negyedévében jöhet a Google Pay!

A Google Pay, a fizetési kérelem és a nyílt banki szolgáltatások bevezetésével is készül a CIB Bank 2021-ben. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk az online elindítható lakáshitel-igénylést, vagy a selfie-s számlanyitást. Dr. Ákos Tamással, a...

Takarékbank: 2021-ben jön a fizetési kérelem és a Google Pay is

Januártól a fizetési kérelem, 2021 közepétől pedig a Google Pay is elérhető lesz a Takarékbanknál. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk a nyílt bankolásra épülő Takarék Business Assistant és a Videobank szolgáltatásokat is. Czimer Gergellyel, a...

MKB Bank: új androidos mobilfizetés és új online személyi kölcsön a 2021-es palettán

Január végén az MKB Bank bemutatja a megújult androidos mobilfizetési megoldását. 2021-ben a bank a nyílt bankolás eszközeivel teszi majd hatékonyabbá a személyi kölcsön online igénylését. Pereczes Jánossal, az MKB Bank digitális ügyvezető igazgatójával, az MKB...

K&H Bank: “Olyan platformot építünk, ami túlmutat a bankoláson”

A K&H Bank 2021-ben olyan megoldások bevezetését tervezi, amelyek túlmutatnak a bankoláson, és egyszerűsítik a felhasználók hétköznapi életét. Ennek szellemében tette elérhetővé a bank a közlekedési jegyeket a mobilbanki alkalmazásban 2020 őszén. Németh Balázzsal,...

GRÁNIT Bank: nyílt bankolásra épülő megoldások a 2021-es palettán

Tavaly a GRÁNIT Bank elnyerte "Az év leginnovatívabb bankja" címet, amit a számos új, a piacon elsőként bevezetett digitális fejlesztésnek is köszönhetnek. 2021. második negyedévétől a bank nyílt bankolásra épülő szolgáltatásokkal jön ki és további funkciókkal teszi...

Erste Bank: “A George már a spájzban van.” Új digitális banki ökoszisztéma születik

Hamarosan debütál az Erste Bank új digitális banki platformja, a George. A nyitott platform bevezetésével a bank egy digitális ökoszisztéma alapjait is lerakja. A George elindulásával párhuzamosan jön a videó-azonosítással támogatott online számlanyitás is. Év közepén...

Budapest Bank: érkezik az Apple Pay és előkészítés alatt a Google Pay is

A következő hónapokban a Budapest Bank is elérhetővé teszi ügyfelei számára az Apple Pay-t és már dolgoznak a Google Pay bevezetésén is. 2020-ban sikeresen debütált a Budapest Pénzügyi Asszisztens, a bank első nyílt bankolásra alapozott megoldása. A Budapest Bank...

GIRO: “Ez lesz az év egyik legjelentősebb projektje: központi mobilfizetés”

"Az idei év egyik legjelentősebb projektje a GIRO központi mobilfizetési szolgáltatásának a bevezetése lesz" - dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal, a GIRO Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk a 2021-es tervekről és várakozásokról.A FinTechZone interjúsorozatot indított,...

Raiffeisen Bank: “Ma már több területen úttörők vagyunk.”

Jelentős lemaradást hozott be rövid idő alatt a Raiffeisen Bank a digitális fejlesztések terén. “Ma már több területen úttörők vagyunk” - mondta el Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank lakossági vezérigazgató-helyettese. A bank 2020-ban elsőként vezette be a fizetési...

OTP Bank: Kiemelt feladat az ügyfelek digitális pénzügyi edukációja

Hónapról hónapra dinamikusan növekszik az online bankolók száma az OTP Banknál, de még bőven van tere a fejlődésnek. "2021-ben a bankszektornak kiemelt szerepet kell vállalnia az ügyfelek digitális pénzügyi edukációjában, hiszen a bizalmatlanság az egyik legnagyobb...

2021-ben felpörgeti a digitalizációt az MNB

Drámaian átalakult az ügyfelek hozzáállása a digitális bankolás iránt, ami miatt a bankoknak újra kell gondolniuk középtávú stratégiájukat. Ebben segít majd az MNB átfogó javaslat-csomagja is, amit 2021-ben tesznek le a bankok elé. Szombati Anikóval, a Magyar Nemzeti...

Felpörgeti a nyílt bankolást az MNB. Jönnek az új ajánlások

"Egyre inkább elterjedtté válhatnak 2021-ben az olyan innovatív megoldások is, mint a teljesen automatizált online személyi kölcsönbírálatok, mobiltárcák, robot pénzügyi tanácsadók…stb." - Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi infrastruktúrákért és...

Beköltözik az azonnali fizetés a kasszákba

"Több piaci szereplő is gondolkodik azon, hogy miképp tudná a fizikai kereskedői helyzetek széles körében is lehetővé tenni az azonnali fizetést. Ezek között vannak olyanok is, amelyek már előrehaladott állapotban vannak." Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB)...

A 2020-as év értékelése

1. Az idei évben milyen eredményeket ért el a Simple és a SimplePay? Mekkora most a Simple és a SimplePay piaci részesedése?

dr. Al-Absi Gáber: A Simple esetében ez egy érdekes kérdés, hiszen nagyon sokrétű az alkalmazás, több különböző szolgáltatás érhető el, így a piaci részesedés fogalma nem igazán értelmezhető az esetében. Azt gondolom, hogy érdemes inkább a számok felől közelíteni:

idén elértük például az 1,5 millós álomhatárt, ennyi regisztrált Simple-fiók van.

Legnépszerűbb szolgáltatásaink továbbra is az autózáshoz köthetők, évente többszázezer e-matricát vásárolnak nálunk, az alkalmazás parkolás funkcióján pedig a 2020-as év kihívásai sem éreztették jelentősen hatásukat.

Az NFC-s tranzakciók száma is megugrott, havi szinten egymillió körül mozognak. Webes vásárláshoz idén már közel 5 milliószor használtak Simple-fiókot, ha pedig az inapp és az NFC vásárlásokat is ide számítjuk akkor a kezdetektől számítva 12 millió Simple-kártyás tranzakció zajlott le nálunk.

A SimplePay esetében már egyértelműbb a kép, ha az MNB forgalmi adatokat hasonlítjuk össze a saját adatainkkal, látszik, hogy

Q2-ben a teljes internetes kártyaforgalom közel 50%-a SimplePay rendszerén keresztül realizálódott, csoportszinten az OTP-vel együtt pedig 70-80% ez az arány.

2. A Simple felhasználók magatartását hogyan befolyásolták az idei év momentumai? Melyek lettek a legnépszerűbb szolgáltatások a Simple-ben, illetve az elmúlt évekhez képest láttok-e súlypont eltolódást a Simple szolgáltatások között?

dr. Al-Absi Gáber: A csekkbefizetés és mobiljegy funkciók egyértelműen az idei év nyertesei voltak, a parkolás is jól teljesített, – annak ellenére, hogy az aktuális rendelkezések értelmében voltak és vannak ingyenes időszakok, – az autópálya-matrica pedig szinte egész évben növekedést mutatott.

Az érintéses mobilfizetés is nagyot nőtt idén, októberben 80%-kal több tranzakció volt, mint januárban, és év végére átléphetjük a havi 1 milliós határt.

Érthető módon a belépőjegyet kínáló szolgáltatások sínylették meg a legjobban ezt az időszakot, de még így is közel 100 ezer belépőjegyet vásároltak idén az alkalmazással.

A Simple-fiók használata az appon kívüli világban is ugrásszerűen nőtt, idén közel háromszor annyi fiókos tranzakció volt eddig a webshopokban és partneralkalmazásokban, mint tavaly egész évben.

otp mobil al-absi gaber simplepay

Fotón dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese. Forrás: OTP Mobil

3. Az MNB adatai szerint a koronavírus első hulláma alatt közel 6%-kal növekedett a webáruházak száma. Ti hogy látják, mely szegmensek növekedtek erőteljesebben az e-kereskedelemben?

dr. Al-Absi Gáber: Az első hullámban a SimplePay online fizetési rendszeren keresztül leadott rendelések arról tanúskodnak, hogy

az élelmiszerek, a kozmetikai, a számítástechnikai termékek és a különböző sportfelszerelések tekintetében többszörösére ugrott a kereslet és a kereskedői csatlakozási igények száma is megugrott ebben az időszakban.

Igyekeztünk támogatni a kis-és középvállalkozókat ebben a nehéz helyzetben, például az etrends.hu oldalon elindítottuk webinársorozatunkat és szakembereket szólaltattunk meg, akik a sikeres webshop működtetéséhez adtak tippeket.

Emellett a gyorsabb, gördülékenyebb SimplePay csatlakozási lehetőséget is elérhetővé tettük, hogy minél egyszerűbb dolga legyen azoknak a vállalkozásoknak, akik a járványhelyzet hatására döntöttek úgy, hogy szeretnének az online térben is értékesíteni.

4. Az idén tovább bővült a Simple ökoszisztéma; egyrészt tovább szélesedett a fizetési megoldások köre az Instant Transzfer és a SimpleBusiness megjelenésével, másrészt az online térből kiléptetek a fizikai térbe is a SimpleBusiness elindításával. Hogy látjátok ezeknek a megoldásoknak a fogadtatását?

dr. Al-Absi Gáber: Azt látjuk, hogy egyre nagyobb a nyitottság az elektronikus fizetési megoldásokra,

egyre többen keresik a készpénzmentes fizetési lehetőségeket.

Pozitív volt a SimpleBusiness és az Instant Transzfer fogadtatása is, terveink szerint fejlesztjük tovább ezeket a termékeinket is. Ugyanakkor továbbra is kiemelt figyelmet kell szentelnünk az edukációra mivel minden új megoldás esetében egy hosszabb folyamat, mire az beépül a mindennapokba, nincs ez másként most sem.

simplepay simplebusiness instant transzfer

Fotón: SimpleBusiness. Forrás: OTP Mobil

2021-es várakozások

1. Milyen főbb trendekre, momentumokra számítotok 2021-ben, amelyek jelentősen befolyásolják majd az elektronikus fizetési piacot?

dr. Al-Absi Gáber: Az online elfogadás területén a fizetési kérelem elterjedése és arra épülő másodlagos szolgáltatások, az azonnali fizetési rendszerre épülő innovatív fizetési megoldások (QR-kód, deeplink) térnyerése várható.

A fizikai elfogadásban a 2021. január 1-jei határidő sokakat érint, hiszen minden online kasszát üzemeltető kereskedő köteles lesz készpénzmentes fizetési alternatívát is kínálni vásárlóinak, ügyfeleinek.

2. Az elemzők várakozási szerint a fogyasztás visszaesésére lehet majd számítani a koronavírus-járvány elhúzódása miatt. Ennek érezhető-e az előszele az elektronikus kereskedelemben? Mire számítotok 2021-ben? Vártok-e csökkenést a kosárértékben?

dr. Al-Absi Gáber: Eddig nem tapasztaltunk számottevő fogyasztáscsökkenést, de természetesen még senki sem láthatja előre, hogy milyen hatásai lesznek a járványnak.

Mi inkább azt tapasztaljuk, hogy ha csökkent is a vásárlási kedv, akkor az inkább csak egyes szektorokat érintett érthető módon. Illetve fontos kiemelni, hogy általános átterelődés is tapasztalható az online fizetések irányába.

A SimplePay online fizetési rendszeren keresztül 2019 első félévéhez képest közel kétszer annyi, több mint 230 milliárd forintos bevételt realizálhattak a hazai kereskedők idén.

3. Hová fejlődhet tovább a Simple ökoszisztéma 2021-ben? Tervezitek-e a fizetési kérelem, vagy a softPOS bevezetését?

dr. Al-Absi Gáber: Ahogy eddig is, továbbra is szeretnénk élen járni az innovatív, naprakész megoldásokkal, 2021-re is több tervünk van, monitorozzuk a piaci trendeket és a fogyasztói igényeket. Ezek figyelembevételével fejlesztünk tovább, de

az irány egyértelműen az azonnali fizetés és a fizikai térben való elektronikus fizetési megoldások térnyerése lehet.

Címlapfotón dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese. Fotók: OTP Mobil

fintechshow fintech digitalis transzformacio

fintechshow fintech digitalis transzformacio

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

FINTECHSHOW 5.0

fintechshow fintech digitalis transzformacio
FinTech seregszemle, pitch verseny és jövőbemutató előadások az idén 5 éves FinTechShow-n. Górcső alatt a digitális pénzügyi transzformáció új irányai. FinTechShow: (m)érték a digitális pénzügyekben.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.