GIRO: “Ez lesz az év egyik legjelentősebb projektje: központi mobilfizetés”

írta | 2021.01.15. | 2021-es várakozások, Azonnali fizetés, Hazai digitális bankolás, Összes hír

“Az idei év egyik legjelentősebb projektje a GIRO központi mobilfizetési szolgáltatásának a bevezetése lesz” – dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal, a GIRO Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk a 2021-es tervekről és várakozásokról.

A FinTechZone interjúsorozatot indított, amelynek keretében a digitális pénzügyi szolgáltatások fejlődése, terjedése szempontjából meghatározó pénzügyi szolgáltatók és a szabályozó vezetőit kértük fel, értékeljék a 2020-as év legfontosabb eseményeit, és fogalmazzák meg várakozásaikat 2021-re.

Az interjúsorozat keretében megjelent cikkek itt érhetők el.

CIB Bank: 2021 második negyedévében jöhet a Google Pay!

A Google Pay, a fizetési kérelem és a nyílt banki szolgáltatások bevezetésével is készül a CIB Bank 2021-ben. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk az online elindítható lakáshitel-igénylést, vagy a selfie-s számlanyitást. Dr. Ákos Tamással, a...

Takarékbank: 2021-ben jön a fizetési kérelem és a Google Pay is

Januártól a fizetési kérelem, 2021 közepétől pedig a Google Pay is elérhető lesz a Takarékbanknál. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk a nyílt bankolásra épülő Takarék Business Assistant és a Videobank szolgáltatásokat is. Czimer Gergellyel, a...

OTP Mobil: 2021-ben az irány az azonnali fizetés térnyerése lehet

“Jövőre az irány egyértelműen az azonnali fizetés és a fizikai térben való elektronikus fizetési megoldások térnyerése lehet” - mondta el dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott évértékelő interjújában. A Simple-fiókok száma...

MKB Bank: új androidos mobilfizetés és új online személyi kölcsön a 2021-es palettán

Január végén az MKB Bank bemutatja a megújult androidos mobilfizetési megoldását. 2021-ben a bank a nyílt bankolás eszközeivel teszi majd hatékonyabbá a személyi kölcsön online igénylését. Pereczes Jánossal, az MKB Bank digitális ügyvezető igazgatójával, az MKB...

K&H Bank: “Olyan platformot építünk, ami túlmutat a bankoláson”

A K&H Bank 2021-ben olyan megoldások bevezetését tervezi, amelyek túlmutatnak a bankoláson, és egyszerűsítik a felhasználók hétköznapi életét. Ennek szellemében tette elérhetővé a bank a közlekedési jegyeket a mobilbanki alkalmazásban 2020 őszén. Németh Balázzsal,...

GRÁNIT Bank: nyílt bankolásra épülő megoldások a 2021-es palettán

Tavaly a GRÁNIT Bank elnyerte "Az év leginnovatívabb bankja" címet, amit a számos új, a piacon elsőként bevezetett digitális fejlesztésnek is köszönhetnek. 2021. második negyedévétől a bank nyílt bankolásra épülő szolgáltatásokkal jön ki és további funkciókkal teszi...

Erste Bank: “A George már a spájzban van.” Új digitális banki ökoszisztéma születik

Hamarosan debütál az Erste Bank új digitális banki platformja, a George. A nyitott platform bevezetésével a bank egy digitális ökoszisztéma alapjait is lerakja. A George elindulásával párhuzamosan jön a videó-azonosítással támogatott online számlanyitás is. Év közepén...

Budapest Bank: érkezik az Apple Pay és előkészítés alatt a Google Pay is

A következő hónapokban a Budapest Bank is elérhetővé teszi ügyfelei számára az Apple Pay-t és már dolgoznak a Google Pay bevezetésén is. 2020-ban sikeresen debütált a Budapest Pénzügyi Asszisztens, a bank első nyílt bankolásra alapozott megoldása. A Budapest Bank...

GIRO: “Ez lesz az év egyik legjelentősebb projektje: központi mobilfizetés”

"Az idei év egyik legjelentősebb projektje a GIRO központi mobilfizetési szolgáltatásának a bevezetése lesz" - dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal, a GIRO Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk a 2021-es tervekről és várakozásokról.A FinTechZone interjúsorozatot indított,...

Raiffeisen Bank: “Ma már több területen úttörők vagyunk.”

Jelentős lemaradást hozott be rövid idő alatt a Raiffeisen Bank a digitális fejlesztések terén. “Ma már több területen úttörők vagyunk” - mondta el Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank lakossági vezérigazgató-helyettese. A bank 2020-ban elsőként vezette be a fizetési...

OTP Bank: Kiemelt feladat az ügyfelek digitális pénzügyi edukációja

Hónapról hónapra dinamikusan növekszik az online bankolók száma az OTP Banknál, de még bőven van tere a fejlődésnek. "2021-ben a bankszektornak kiemelt szerepet kell vállalnia az ügyfelek digitális pénzügyi edukációjában, hiszen a bizalmatlanság az egyik legnagyobb...

2021-ben felpörgeti a digitalizációt az MNB

Drámaian átalakult az ügyfelek hozzáállása a digitális bankolás iránt, ami miatt a bankoknak újra kell gondolniuk középtávú stratégiájukat. Ebben segít majd az MNB átfogó javaslat-csomagja is, amit 2021-ben tesznek le a bankok elé. Szombati Anikóval, a Magyar Nemzeti...

Felpörgeti a nyílt bankolást az MNB. Jönnek az új ajánlások

"Egyre inkább elterjedtté válhatnak 2021-ben az olyan innovatív megoldások is, mint a teljesen automatizált online személyi kölcsönbírálatok, mobiltárcák, robot pénzügyi tanácsadók…stb." - Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi infrastruktúrákért és...

Beköltözik az azonnali fizetés a kasszákba

"Több piaci szereplő is gondolkodik azon, hogy miképp tudná a fizikai kereskedői helyzetek széles körében is lehetővé tenni az azonnali fizetést. Ezek között vannak olyanok is, amelyek már előrehaladott állapotban vannak." Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB)...

1. Tavaly év végén megjelent a GIRO 2021-2025-ös üzleti és szervezetfejlesztési stratégiája. A stratégia 5 évet ölel át. Milyen új lépéseket, üzleti szolgáltatásokat várhatunk 2021-2022-ben? Mit láthat majd mindebből a fogyasztó, a felhasználó?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A tavalyi év végén indítottuk el a GIROFix szolgáltatásunkat, melytől azt várjuk, hogy felgyorsítja a fizetési kérelem elterjedését. A fizetési kérelem használatával a fogyasztók egyszerűen, kényelmesen, az általuk megválasztott időpontban, és ütemezéssel fizethetik ki például a közüzemi vagy egyéb számláikat, tartozásaikat.

Az idei év egyik legjelentősebb projektje a GIRO központi mobilfizetési szolgáltatásának a bevezetése lesz.

A központi mobilfizetési szolgáltatást egyrészt az egymás közötti, tipikusan kisösszegű és ma még készpénzes tranzakciók esetében fogjuk használni, mert a fogyasztói applikáció rendkívül leegyszerűsíti majd a személyek közötti azonnali átutalás indításának és jóváhagyásának a folyamatát.

Ezen túl a szolgáltatás megkönnyíti majd az azonnali fizetés használatát, bevezetését a kiskereskedelmi botokban és webáruházakban is. A stratégiánkban megjelölt fejlesztési irányok közül még kiemelném az egységes banki ügyfél-azonosítást, mert az szintén nagyban egyszerűsítheti a banki ügyintézést.

2. Mi a személyes víziód, hova fejlődhet a magyarországi fizetési piac 2021 végére?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Én arra számítok, hogy a 2021-es év a magyar fizetési piacon elsősorban az azonnali fizetésről fog szólni. Beérnek, és jelentős növekedésnek indulnak azok az új fejlesztések, termékek, melyek már a tavalyi évben megjelentek a piacon. Emellett számos új, az azonnali fizetésre épülő megoldás, innováció megjelenésére számítok 2021-ben.

3. Milyen hatást gyakorol majd az azonnali fizetés terjedésére a 2021. január 1-jén hatályba lépett törvénymódosítás, melynek értelmében minden online pénztárgépet üzemeltető kereskedőnek, szolgáltatónak kötelező az elektronikus fizetés lehetőségét biztosítania?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A szabályozás elsődleges célja a készpénz használatának visszaszorítása, és ezáltal a koronavírus terjedésének az akadályozása is. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a kereskedők akár egyszerűen, az azonnali átutalás elfogadásával is megfelelhetnek az új törvényi előírásnak.

A szabályozás következtében tehát mindenképpen számíthatunk, és fel is kell készülnünk az azonnali fizetési tranzakciók számának növekedésére. Tekintettel arra, hogy Magyarországon a készpénzes fizetések aránya még mindig nagyon magas, az azonnali fizetési tranzakciók számának növekedése a következő években akár nagyon jelentős is lehet.

A sikerhez persze az is fontos, hogy a kereskedők ne csak megismerkedjenek az azonnali fizetéssel, hanem aktívan használják, promótálják is azt.

4. A fizetési kérelem piacát megalapozta a GIRO a GIROFix elindításával. Mik a várakozásaid, hogyan fejlődhet 2021 év végéig a szolgáltatás elérhetősége? Mikorra vezetheti be a bankok többsége a fizetési kérelmet?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A GIROFix szolgáltatás valóban rendkívüli hatékony segítség ahhoz, hogy a Szolgáltatók a fizetési kérelmet – mint új számlafizetési megoldást – könnyedén elérhetővé tegyék ügyfeleik számára. Ezt a szolgáltatás indulása utáni nagy érdeklődés is visszaigazolta számunkra.

A fizetési kérelem az Azonnali Fizetési Rendszer indulásáig többnyire ismeretlen volt a lakosság számára, így egy teljesen új fizetési mód bevezetéséről beszélünk. Azt azonban minden szereplő látja, hogy a fizetési kérelemben nagy lehetőségek rejlenek.

Véleményünk szerint a nagyobb bankok többsége a 2021-es év közepére már biztosítani fogja ügyfeleinek a fizetési kérelemmel történő címezhetőséget, illetve addigra már több fizetési kérelem küldésre specializálódott fintech cég is segíteni tudja a szolgáltatás elérését.

5. Hol tart most a GIRO azonnali mobilfizetési alkalmazások fejlesztése? A kereskedők, a felhasználók mikor találkozhatnak majd ezekkel az alkalmazásokkal?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A tavalyi év végén aláírtuk a szolgáltatás kialakítására vonatkozó szerződést Európa egyik vezető mobilfizetési megoldásokat fejlesztő cégével. A Fabrickkal megkezdődött az intenzív munka, amelynek eredményeképpen ez év végéig megvalósul egy fogyasztói és egy kereskedői applikáció.

6. Hogy látod, milyen további intézkedésekkel ösztönözheti a szabályozó és hogyan segítheti a GIRO az elektronikus fizetési piac, ezen belül is leginkább az azonnali fizetés és az arra épülő szolgáltatások fejlesztését, terjedését?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Az azonnali fizetés esetében a GIRO a publikált stratégia alapján két fő területre koncentrál. Egyrészt és elsősorban az azonnali fizetés alapinfrastruktúra, a GIROInstant stabil és megbízható működésére.

Másrészt az azonnali fizetésre épülő szolgáltatások fejlesztésére. A szolgáltatások fejlesztésében a GIRO-nak, mint a pénzforgalom központi szereplőjének kiemelt szerepe és jelentősége van.

A GIRO által megvalósítani tervezett fejlesztéseknek jelentős hatása lesz az azonnali fizetés fejlődésére, terjedésére. Ilyen fejlesztés például a központi mobilfizetési szolgáltatás.

A szabályozási területen célszerű lehet a PSD2-es (open banking) szabályozás felülvizsgálata, fejlesztése.

Címlapfotón dr. Selmeczi-Kovács Zsolt, a GIRO Zrt. vezérigazgatója. Forrás: GIRO Zrt.

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.