PayTechShow 4.0

GIRO: „Ez lesz az év egyik legjelentősebb projektje: központi mobilfizetés”

Szerző: | 2021. 01. 15. | 2021-es várakozások, Azonnali fizetés, Hazai digitális bankolás, Összes hír

PayTechShow 4.0

„Az idei év egyik legjelentősebb projektje a GIRO központi mobilfizetési szolgáltatásának a bevezetése lesz” – dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal, a GIRO Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk a 2021-es tervekről és várakozásokról.

A FinTechZone interjúsorozatot indított, amelynek keretében a digitális pénzügyi szolgáltatások fejlődése, terjedése szempontjából meghatározó pénzügyi szolgáltatók és a szabályozó vezetőit kértük fel, értékeljék a 2020-as év legfontosabb eseményeit, és fogalmazzák meg várakozásaikat 2021-re.

Az interjúsorozat keretében megjelent cikkek itt érhetők el.

CIB Bank: 2021 második negyedévében jöhet a Google Pay!

A Google Pay, a fizetési kérelem és a nyílt banki szolgáltatások bevezetésével is készül a CIB Bank 2021-ben. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk az online elindítható lakáshitel-igénylést, vagy a selfie-s számlanyitást. Dr. Ákos Tamással, a...

Takarékbank: 2021-ben jön a fizetési kérelem és a Google Pay is

Januártól a fizetési kérelem, 2021 közepétől pedig a Google Pay is elérhető lesz a Takarékbanknál. A bank idei évi digitális fejlesztései között megtalálhatjuk a nyílt bankolásra épülő Takarék Business Assistant és a Videobank szolgáltatásokat is. Czimer Gergellyel, a...

OTP Mobil: 2021-ben az irány az azonnali fizetés térnyerése lehet

“Jövőre az irány egyértelműen az azonnali fizetés és a fizikai térben való elektronikus fizetési megoldások térnyerése lehet” - mondta el dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott évértékelő interjújában. A Simple-fiókok száma...

MKB Bank: új androidos mobilfizetés és új online személyi kölcsön a 2021-es palettán

Január végén az MKB Bank bemutatja a megújult androidos mobilfizetési megoldását. 2021-ben a bank a nyílt bankolás eszközeivel teszi majd hatékonyabbá a személyi kölcsön online igénylését. Pereczes Jánossal, az MKB Bank digitális ügyvezető igazgatójával, az MKB...

K&H Bank: „Olyan platformot építünk, ami túlmutat a bankoláson”

A K&H Bank 2021-ben olyan megoldások bevezetését tervezi, amelyek túlmutatnak a bankoláson, és egyszerűsítik a felhasználók hétköznapi életét. Ennek szellemében tette elérhetővé a bank a közlekedési jegyeket a mobilbanki alkalmazásban 2020 őszén. Németh Balázzsal,...

GRÁNIT Bank: nyílt bankolásra épülő megoldások a 2021-es palettán

Tavaly a GRÁNIT Bank elnyerte "Az év leginnovatívabb bankja" címet, amit a számos új, a piacon elsőként bevezetett digitális fejlesztésnek is köszönhetnek. 2021. második negyedévétől a bank nyílt bankolásra épülő szolgáltatásokkal jön ki és további funkciókkal teszi...

Erste Bank: „A George már a spájzban van.” Új digitális banki ökoszisztéma születik

Hamarosan debütál az Erste Bank új digitális banki platformja, a George. A nyitott platform bevezetésével a bank egy digitális ökoszisztéma alapjait is lerakja. A George elindulásával párhuzamosan jön a videó-azonosítással támogatott online számlanyitás is. Év közepén...

Budapest Bank: érkezik az Apple Pay és előkészítés alatt a Google Pay is

A következő hónapokban a Budapest Bank is elérhetővé teszi ügyfelei számára az Apple Pay-t és már dolgoznak a Google Pay bevezetésén is. 2020-ban sikeresen debütált a Budapest Pénzügyi Asszisztens, a bank első nyílt bankolásra alapozott megoldása. A Budapest Bank...

Raiffeisen Bank: “Ma már több területen úttörők vagyunk.”

Jelentős lemaradást hozott be rövid idő alatt a Raiffeisen Bank a digitális fejlesztések terén. “Ma már több területen úttörők vagyunk” - mondta el Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank lakossági vezérigazgató-helyettese. A bank 2020-ban elsőként vezette be a fizetési...

OTP Bank: Kiemelt feladat az ügyfelek digitális pénzügyi edukációja

Hónapról hónapra dinamikusan növekszik az online bankolók száma az OTP Banknál, de még bőven van tere a fejlődésnek. "2021-ben a bankszektornak kiemelt szerepet kell vállalnia az ügyfelek digitális pénzügyi edukációjában, hiszen a bizalmatlanság az egyik legnagyobb...

2021-ben felpörgeti a digitalizációt az MNB

Drámaian átalakult az ügyfelek hozzáállása a digitális bankolás iránt, ami miatt a bankoknak újra kell gondolniuk középtávú stratégiájukat. Ebben segít majd az MNB átfogó javaslat-csomagja is, amit 2021-ben tesznek le a bankok elé. Szombati Anikóval, a Magyar Nemzeti...

Felpörgeti a nyílt bankolást az MNB. Jönnek az új ajánlások

"Egyre inkább elterjedtté válhatnak 2021-ben az olyan innovatív megoldások is, mint a teljesen automatizált online személyi kölcsönbírálatok, mobiltárcák, robot pénzügyi tanácsadók…stb." - Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi infrastruktúrákért és...

Beköltözik az azonnali fizetés a kasszákba

"Több piaci szereplő is gondolkodik azon, hogy miképp tudná a fizikai kereskedői helyzetek széles körében is lehetővé tenni az azonnali fizetést. Ezek között vannak olyanok is, amelyek már előrehaladott állapotban vannak." Bartha Lajossal, a Magyar Nemzeti Bank (MNB)...

1. Tavaly év végén megjelent a GIRO 2021-2025-ös üzleti és szervezetfejlesztési stratégiája. A stratégia 5 évet ölel át. Milyen új lépéseket, üzleti szolgáltatásokat várhatunk 2021-2022-ben? Mit láthat majd mindebből a fogyasztó, a felhasználó?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A tavalyi év végén indítottuk el a GIROFix szolgáltatásunkat, melytől azt várjuk, hogy felgyorsítja a fizetési kérelem elterjedését. A fizetési kérelem használatával a fogyasztók egyszerűen, kényelmesen, az általuk megválasztott időpontban, és ütemezéssel fizethetik ki például a közüzemi vagy egyéb számláikat, tartozásaikat.

Az idei év egyik legjelentősebb projektje a GIRO központi mobilfizetési szolgáltatásának a bevezetése lesz.

A központi mobilfizetési szolgáltatást egyrészt az egymás közötti, tipikusan kisösszegű és ma még készpénzes tranzakciók esetében fogjuk használni, mert a fogyasztói applikáció rendkívül leegyszerűsíti majd a személyek közötti azonnali átutalás indításának és jóváhagyásának a folyamatát.

Ezen túl a szolgáltatás megkönnyíti majd az azonnali fizetés használatát, bevezetését a kiskereskedelmi botokban és webáruházakban is. A stratégiánkban megjelölt fejlesztési irányok közül még kiemelném az egységes banki ügyfél-azonosítást, mert az szintén nagyban egyszerűsítheti a banki ügyintézést.

2. Mi a személyes víziód, hova fejlődhet a magyarországi fizetési piac 2021 végére?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Én arra számítok, hogy a 2021-es év a magyar fizetési piacon elsősorban az azonnali fizetésről fog szólni. Beérnek, és jelentős növekedésnek indulnak azok az új fejlesztések, termékek, melyek már a tavalyi évben megjelentek a piacon. Emellett számos új, az azonnali fizetésre épülő megoldás, innováció megjelenésére számítok 2021-ben.

3. Milyen hatást gyakorol majd az azonnali fizetés terjedésére a 2021. január 1-jén hatályba lépett törvénymódosítás, melynek értelmében minden online pénztárgépet üzemeltető kereskedőnek, szolgáltatónak kötelező az elektronikus fizetés lehetőségét biztosítania?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A szabályozás elsődleges célja a készpénz használatának visszaszorítása, és ezáltal a koronavírus terjedésének az akadályozása is. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a kereskedők akár egyszerűen, az azonnali átutalás elfogadásával is megfelelhetnek az új törvényi előírásnak.

A szabályozás következtében tehát mindenképpen számíthatunk, és fel is kell készülnünk az azonnali fizetési tranzakciók számának növekedésére. Tekintettel arra, hogy Magyarországon a készpénzes fizetések aránya még mindig nagyon magas, az azonnali fizetési tranzakciók számának növekedése a következő években akár nagyon jelentős is lehet.

A sikerhez persze az is fontos, hogy a kereskedők ne csak megismerkedjenek az azonnali fizetéssel, hanem aktívan használják, promótálják is azt.

4. A fizetési kérelem piacát megalapozta a GIRO a GIROFix elindításával. Mik a várakozásaid, hogyan fejlődhet 2021 év végéig a szolgáltatás elérhetősége? Mikorra vezetheti be a bankok többsége a fizetési kérelmet?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A GIROFix szolgáltatás valóban rendkívüli hatékony segítség ahhoz, hogy a Szolgáltatók a fizetési kérelmet – mint új számlafizetési megoldást – könnyedén elérhetővé tegyék ügyfeleik számára. Ezt a szolgáltatás indulása utáni nagy érdeklődés is visszaigazolta számunkra.

A fizetési kérelem az Azonnali Fizetési Rendszer indulásáig többnyire ismeretlen volt a lakosság számára, így egy teljesen új fizetési mód bevezetéséről beszélünk. Azt azonban minden szereplő látja, hogy a fizetési kérelemben nagy lehetőségek rejlenek.

Véleményünk szerint a nagyobb bankok többsége a 2021-es év közepére már biztosítani fogja ügyfeleinek a fizetési kérelemmel történő címezhetőséget, illetve addigra már több fizetési kérelem küldésre specializálódott fintech cég is segíteni tudja a szolgáltatás elérését.

5. Hol tart most a GIRO azonnali mobilfizetési alkalmazások fejlesztése? A kereskedők, a felhasználók mikor találkozhatnak majd ezekkel az alkalmazásokkal?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A tavalyi év végén aláírtuk a szolgáltatás kialakítására vonatkozó szerződést Európa egyik vezető mobilfizetési megoldásokat fejlesztő cégével. A Fabrickkal megkezdődött az intenzív munka, amelynek eredményeképpen ez év végéig megvalósul egy fogyasztói és egy kereskedői applikáció.

6. Hogy látod, milyen további intézkedésekkel ösztönözheti a szabályozó és hogyan segítheti a GIRO az elektronikus fizetési piac, ezen belül is leginkább az azonnali fizetés és az arra épülő szolgáltatások fejlesztését, terjedését?

dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Az azonnali fizetés esetében a GIRO a publikált stratégia alapján két fő területre koncentrál. Egyrészt és elsősorban az azonnali fizetés alapinfrastruktúra, a GIROInstant stabil és megbízható működésére.

Másrészt az azonnali fizetésre épülő szolgáltatások fejlesztésére. A szolgáltatások fejlesztésében a GIRO-nak, mint a pénzforgalom központi szereplőjének kiemelt szerepe és jelentősége van.

A GIRO által megvalósítani tervezett fejlesztéseknek jelentős hatása lesz az azonnali fizetés fejlődésére, terjedésére. Ilyen fejlesztés például a központi mobilfizetési szolgáltatás.

A szabályozási területen célszerű lehet a PSD2-es (open banking) szabályozás felülvizsgálata, fejlesztése.

Címlapfotón dr. Selmeczi-Kovács Zsolt, a GIRO Zrt. vezérigazgatója. Forrás: GIRO Zrt.

A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.
„A digitális pénzügyi technológiák, a FinTech szolgáltatások terjedését segítjük.”
fintechgroup.hu

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

Németh Monika

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!