blank
blank

2025.04.18.

Mire vár a qvik? – Szakértők értékelik az új fizetési mód terjedését

Szerző:

Kategóriák:

„Mi kell a qvik sikeréhez?” – tették fel a kérdést a PayTechShow-n a szakemberek számára. A szakmai diskurzus során világossá vált, hogy bár a qvik bevezetése sikeres volt, a széleskörű áttöréshez még további lépésekre, edukációra és összehangolt piaci stratégiákra van szükség.

A beszélgetést dr. Horváth Attila moderálta, a résztvevők között az OTP Mobil, a Gránit Bank, a Generali Biztosító, az Innopay Zrt. és az MNB vezető szakemberei voltak jelen.

Röviden:

  • A bankok és aggregátorok közötti együttműködés,
  • a központi kommunikáció és
  • a felhasználók hatékony edukálása kulcsszerepet játszanak majd abban, hogy a qvik a következő évek egyik meghatározó fizetési módjává váljon Magyarországon.
blank

Fotón balról jobbra: dr. Horváth Attila (Big Fish Payment Services),  dr. Al-Absi Gáber Seif (OTP Mobil), Hibert Miklós (Gránit Bank), Nagyné Simonffy Réka (Generali Biztosító), Varga Lóránt (MNB), Sárközi Zoltán (Innopay Zrt.). Forrás: FinTech Group Kft. (Készítette: Kovács Dávid)

Milyen tényezők akadályozzák jelenleg a qvik terjedését?

A beszélgetés során a szakértők egyöntetűen kiemelték, hogy az egyik legnagyobb akadály a banki mobilalkalmazások eltérő minősége és felhasználói élménye.

Sárközi Zoltán (Innopay Zrt.) szerint például

„Van két nagyobb bank, amelyik még nem implementálta megfelelően, közel egymillió ügyfél számára elérhetetlen a szolgáltatás.”

Ki fogja edukálni, ösztönözni a felhasználókat a qvik használatára?

A szakértők szerint kritikus fontosságú a piac edukációja.

Dr. Al-Absi Gáber (OTP Mobil) szerint az edukáció elsősorban a bankok és központi intézmények, például az MNB és a Giro felelőssége kell legyen:

„A felhasználók nagy része életében nem hallott még a qvikről, ezért központilag kellene edukálni.”

Ugyanakkor Miklós Hibert (Gránit Bank) hozzátette, hogy sokszor az ügyfelek edukálják a kereskedőket is, ami megfordítja a hagyományos edukációs modellt:

„Nem egyszer az ügyfél jelezte nálunk, hogy ő qvikkel szeretne fizetni, és így talál meg minket a kereskedő.”

Milyen további lépésekre lenne szükség, hogy a qvik növekedhessen?

Varga Lóránt (MNB) hangsúlyozta, hogy az ügyfélélmény javítása lenne a következő lépés:

„Az ügyfélélmény az első. Legyenek a banki applikációk hasonló ügyfélélményben, függetlenül attól, hogy melyik banknál van az ügyfél.”

Emellett hangsúlyozták a személyek közötti (P2P) fizetés lehetőségét is, amely nagyban elősegítheti az ügyfelek megszokását és a rendszer használatát.

blank

Fotón balról jobbra: Nagyné Simonffy Réka (Generali Biztosító), Varga Lóránt (MNB), Sárközi Zoltán (Innopay Zrt.). Forrás: FinTech Group Kft. (Készítette: Kovács Dávid)

Miért nehéz kommunikálni a qviket?

A kommunikáció egyik legnagyobb kihívásaként a szakértők azt jelölték meg, hogy a fizetési kérelmet és a QR-alapú qviket ugyanazon márkanév alá vonták össze, ami zavart okozhat.

Nagyné Simonffy Réka (Generali Biztosító) szerint:

„Egyszerűbb lenne kommunikálni, ha meg tudnánk különböztetni egyértelműen, mert eltérő ügyfélhelyzetekre adnak megoldást.”

Mi hozhatja meg az áttörést a qvik számára?

A szakértők optimisták, de egyetértenek abban, hogy az áttöréshez jelentős edukáció, egységes és jó ügyfélélmény, valamint nagy piaci szereplők (például közüzemi szolgáltatók) bekapcsolódása szükséges.

Dr. Al-Absi Gáber (OTP Mobil) optimistán fogalmazott:

„Szerintem elképesztő átütő sikereket értünk el már eddig is, de a valódi áttörést a felhasználói oldal elindítása hozza majd meg hólabdaszerűen”.

Ilyen volt a PayTechShow 2025-ben

Címkék:

blank