2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2022.10.06.

Németh Balázs (K&H): “Néha már az az érzésem, hogy valójában egy IT-céggé válunk”

Szerző:

Kategóriák:

Hogyan írja át a technológia a pénzügyi szektor működését? Ki, milyen technológia megjelenésére számít a következő években? Körinterjú keretében feltérképezzük a hazai bankok, fintech startupok és digitális termékfejlesztéssel foglalkozó cégek várakozásait. Beszélgető partnerünk a K&H Csoport innovációs vezetője, Németh Balázs. A legújabb technológiákkal, fintech megoldásokkal, szabályozói intézkedésekkel és az ügyféligények változásával részletesen is foglalkozunk 2022. október 12-én a FinTechShow-n.

BIO: Németh Balázs

Tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végezte, ahonnan az ABN Amro bankban helyezkedett el. Az ABN Amro 2001-ben beolvadt a K&H-ba, így csatlakozott vezető üzleti elemzőként a bankcsoporthoz.

Az elmúlt húsz évben a K&H Csoport számos területét végigjárta. A K&H Lízingnél a Kontrolling és ICT területet vezette, majd 2006-tól a K&H Bank Kontrolling vezetőjeként folytatta a pályafutását. 2011-től a Stratégiai, 2014-től a Stratégiai és HR igazgatóságot vezette, majd a Változáskezelés divízió élén bizonyított.

Két és fél éve a K&H Csoport innovációs vezetőjeként a digitális megoldásokat alkalmazó új technológiai irányok kijelölését és a fejlesztések megvalósítását végző területeket irányítja; emellett ellátja az Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetését is. Közel ezer banki szakember munkáját vezeti, koordinálja.

Németh Balázs

Előadás: Digitális asszisztencia

Németh Balázs, K&H Csoport, innovációs vezető

FinTechShow 6.0: “Kódban a jövőnk? Bankokból tech cégek?” | 2022. október 12.

1. Hogyan értékeli a digitális átállás során eddig elért eredményeket?

Németh Balázs: Ügyfeleink meghatározó része digitálisan aktív. Vagyis ma már nem arról beszélünk, hogy a társadalom mekkora része hajlandó digitális csatornát használni, sokkal inkább arról, hogy a K&H ügyfelei nyitottak az új megoldásokra és aktívan használják azokat.

Szeretném azt hinni, hogy digitális edukációnkkal mi magunk is hozzájárultunk az innovatív megoldások használatának elterjedéséhez. Ezek a megoldások gyorsak, egyszerűek és kényelmesek: a napi bankolás például ma már leggyakrabban mobilapplikáción keresztül történik. De például a személyi kölcsön igénylését is már 60 százalékban digitális úton kezdeményezik és viszik végig a teljes folyamatot az ügyfelek.

2. Milyen feladatok várnak Önökre a következő 1-2 évben?

Németh Balázs: A digitális megoldásokat szeretnénk valamennyi banki és biztosítási területre kiterjeszteni.

A bonyolult folyamatoknál is egyre inkább az okos, digitális megoldásoké a jövő, amelyek a digitális intelligenciára épülve egyszerűbbé, emészthetőbbé teszik az ügyfelek számára olykor bonyolultnak tűnő folyamatokat.

A másik fejlesztési irány a banki belső folyamatokat célozza. Jelenleg többek között az end-to-end megoldásokra összpontosítunk, tehát arra, hogy teljesen digitálisan, automatizálva véghez vihető legyen egy-egy folyamat. Ez teremti meg annak a feltételeit, hogy bonyolultabb szolgáltatásokat is tudjunk digitális csatornákon keresztül nyújtani.

Fejlesztéseink egyszerre szolgálják az egyszerűsítést és a hatékonyság növelését is.

3. Hogyan viszonyul a K&H Csoport a fintech start-upok világához és a más cégek által fejlesztett megoldásokhoz?

Németh Balázs: Nem törekszünk arra, hogy feltaláljuk a kereket. Ha egy szolgáltatásra van már kész megoldás – ilyenek jellemzően az Apple és a Google mobilfizetési megoldásai –, azt szívesen beépítjük a saját rendszereinkbe.

A lényeg, hogy helyt kell állnunk a versenyben.

Anyabankunk, a belga KBC Európa-szerte 10 milliónyi ügyfelet szolgál ki, így azokat a megoldásokat is lehetőségünk van vizsgálni, amelyek a csoporton belül már beváltak.

Mivel folyamatosan digitális fejlesztéseket hajtunk végre – és ezzel párhuzamosan az IT-költségek is drasztikusan megnőttek – néha már az az érzésem, hogy valójában egy IT-céggé válunk.

4. Milyen várakozásokkal fordul a következő öt év technológiai trendjei felé?

Németh Balázs: Az elmúlt években előbb minden a számítógépeink, majd onnan az okostelefonjaink képernyőjére került. Nem látom, hogy öt éven belül átalakulnának ezek a platformok, itt tehát nem számítok jelentős változásra.

Annál inkább az adatok okos felhasználása terén. Az ügyfelek egyre inkább tisztában vannak azzal, hogy milyen adatok birtokában van a bankjuk, és egyre érzékenyebbek arra, hogy a pénzintézet csak azokat az adataikat használja fel, amelyekre feltétlenül szükség van. Másrészről viszont mi látjuk, hogy melyek a releváns adatok és hogy hogyan lehet ezekből érdemi és vonzó ajánlatot adni az ügyfeleknek.

A személyreszabott ajánlatok és a szolgáltatások egyszerűsítésében nagy szerep vár a mesterséges intelligenciára és a digitális asszisztensekre.

5. Milyen irányba tart a digitális transzformáció?

Németh Balázs: Hasonlóan nagy léptékű változásokra számítok a következő öt évben, mint amilyen jelentős fejlődés történt az elmúlt 4-5 évben a bankszektorban. Sok még a lemaradás, amit be kell hoznunk.

Ugyanakkor kiszámíthatatlanná teszik a jövőt a globális bizonytalansági tényezők: a geopolitikai változások, a kedvezőtlenebb gazdasági környezet. Ilyen körülmények között nehéz megbecsülni a digitális szolgáltatások fejlődésének ütemét.

A globalizáció ellenhatásaként megjelent a lokalizáció – miközben az egész új pénzügyi technológia globális megoldásokra épül.

Kérdés, hogy megnövekedett biztonsági kockázatokra mi lesz a döntéshozók válasza.

6. Mi a kedvenc fintech megoldása?

Németh Balázs: Sokféle szofisztikált fintech megoldást látok. Magával ragad azonban az Apple Pay, amelyet nem is tudom, hogy naponta hányszor használok anélkül, hogy akár csak a telefonomat is elő kellene vennem, az okosórás fizetésnek köszönhetően. Mindig működik és azonnal.

Már lassan – kis túlzással, mert persze fontos, hogy biztonságos helyen legyen, de – azt sem tudom, hogy hová tettem a bankkártyámat. Ez számomra jelenleg a tökéletes fintech-megoldás.

KH a lathatatlan bankolase a jovo

K&H: a láthatatlan bankolásé a jövő. Jön a saját magát befizető számla? | 2022.02.15.

Milyen változásokra, technológiai fejlődésre számíthatunk a következő 40 évben? Hogyan lehet felkészülni a technológiai „robbanásokra”, az előre nem látható innovációs cunamikra? Hogyan válik művészetté az orvostudomány a mesterséges intelligencia segítségével? Ezek a kérdések is terítékre kerültek a K&H „innováció 2062-ben” c. eseményen.

A körinterjú keretében eddig megjelent cikkek:

Címlapfotón: Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Forrás: K&H

Címkék:
blank
blank