Németh Balázs (K&H): “Néha már az az érzésem, hogy valójában egy IT-céggé válunk”

írta | 2022. 10. 06. | Banki és fintech hírek, Hazai digitális banki hírek, Összes hír

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Hogyan írja át a technológia a pénzügyi szektor működését? Ki, milyen technológia megjelenésére számít a következő években? Körinterjú keretében feltérképezzük a hazai bankok, fintech startupok és digitális termékfejlesztéssel foglalkozó cégek várakozásait. Beszélgető partnerünk a K&H Csoport innovációs vezetője, Németh Balázs. A legújabb technológiákkal, fintech megoldásokkal, szabályozói intézkedésekkel és az ügyféligények változásával részletesen is foglalkozunk 2022. október 12-én a FinTechShow-n.

BIO: Németh Balázs

Tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végezte, ahonnan az ABN Amro bankban helyezkedett el. Az ABN Amro 2001-ben beolvadt a K&H-ba, így csatlakozott vezető üzleti elemzőként a bankcsoporthoz.

Az elmúlt húsz évben a K&H Csoport számos területét végigjárta. A K&H Lízingnél a Kontrolling és ICT területet vezette, majd 2006-tól a K&H Bank Kontrolling vezetőjeként folytatta a pályafutását. 2011-től a Stratégiai, 2014-től a Stratégiai és HR igazgatóságot vezette, majd a Változáskezelés divízió élén bizonyított.

Két és fél éve a K&H Csoport innovációs vezetőjeként a digitális megoldásokat alkalmazó új technológiai irányok kijelölését és a fejlesztések megvalósítását végző területeket irányítja; emellett ellátja az Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetését is. Közel ezer banki szakember munkáját vezeti, koordinálja.

Németh Balázs

Előadás: Digitális asszisztencia

Németh Balázs, K&H Csoport, innovációs vezető

FinTechShow 6.0: “Kódban a jövőnk? Bankokból tech cégek?” | 2022. október 12.

1. Hogyan értékeli a digitális átállás során eddig elért eredményeket?

Németh Balázs: Ügyfeleink meghatározó része digitálisan aktív. Vagyis ma már nem arról beszélünk, hogy a társadalom mekkora része hajlandó digitális csatornát használni, sokkal inkább arról, hogy a K&H ügyfelei nyitottak az új megoldásokra és aktívan használják azokat.

Szeretném azt hinni, hogy digitális edukációnkkal mi magunk is hozzájárultunk az innovatív megoldások használatának elterjedéséhez. Ezek a megoldások gyorsak, egyszerűek és kényelmesek: a napi bankolás például ma már leggyakrabban mobilapplikáción keresztül történik. De például a személyi kölcsön igénylését is már 60 százalékban digitális úton kezdeményezik és viszik végig a teljes folyamatot az ügyfelek.

2. Milyen feladatok várnak Önökre a következő 1-2 évben?

Németh Balázs: A digitális megoldásokat szeretnénk valamennyi banki és biztosítási területre kiterjeszteni.

A bonyolult folyamatoknál is egyre inkább az okos, digitális megoldásoké a jövő, amelyek a digitális intelligenciára épülve egyszerűbbé, emészthetőbbé teszik az ügyfelek számára olykor bonyolultnak tűnő folyamatokat.

A másik fejlesztési irány a banki belső folyamatokat célozza. Jelenleg többek között az end-to-end megoldásokra összpontosítunk, tehát arra, hogy teljesen digitálisan, automatizálva véghez vihető legyen egy-egy folyamat. Ez teremti meg annak a feltételeit, hogy bonyolultabb szolgáltatásokat is tudjunk digitális csatornákon keresztül nyújtani.

Fejlesztéseink egyszerre szolgálják az egyszerűsítést és a hatékonyság növelését is.

3. Hogyan viszonyul a K&H Csoport a fintech start-upok világához és a más cégek által fejlesztett megoldásokhoz?

Németh Balázs: Nem törekszünk arra, hogy feltaláljuk a kereket. Ha egy szolgáltatásra van már kész megoldás – ilyenek jellemzően az Apple és a Google mobilfizetési megoldásai –, azt szívesen beépítjük a saját rendszereinkbe.

A lényeg, hogy helyt kell állnunk a versenyben.

Anyabankunk, a belga KBC Európa-szerte 10 milliónyi ügyfelet szolgál ki, így azokat a megoldásokat is lehetőségünk van vizsgálni, amelyek a csoporton belül már beváltak.

Mivel folyamatosan digitális fejlesztéseket hajtunk végre – és ezzel párhuzamosan az IT-költségek is drasztikusan megnőttek – néha már az az érzésem, hogy valójában egy IT-céggé válunk.

4. Milyen várakozásokkal fordul a következő öt év technológiai trendjei felé?

Németh Balázs: Az elmúlt években előbb minden a számítógépeink, majd onnan az okostelefonjaink képernyőjére került. Nem látom, hogy öt éven belül átalakulnának ezek a platformok, itt tehát nem számítok jelentős változásra.

Annál inkább az adatok okos felhasználása terén. Az ügyfelek egyre inkább tisztában vannak azzal, hogy milyen adatok birtokában van a bankjuk, és egyre érzékenyebbek arra, hogy a pénzintézet csak azokat az adataikat használja fel, amelyekre feltétlenül szükség van. Másrészről viszont mi látjuk, hogy melyek a releváns adatok és hogy hogyan lehet ezekből érdemi és vonzó ajánlatot adni az ügyfeleknek.

A személyreszabott ajánlatok és a szolgáltatások egyszerűsítésében nagy szerep vár a mesterséges intelligenciára és a digitális asszisztensekre.

5. Milyen irányba tart a digitális transzformáció?

Németh Balázs: Hasonlóan nagy léptékű változásokra számítok a következő öt évben, mint amilyen jelentős fejlődés történt az elmúlt 4-5 évben a bankszektorban. Sok még a lemaradás, amit be kell hoznunk.

Ugyanakkor kiszámíthatatlanná teszik a jövőt a globális bizonytalansági tényezők: a geopolitikai változások, a kedvezőtlenebb gazdasági környezet. Ilyen körülmények között nehéz megbecsülni a digitális szolgáltatások fejlődésének ütemét.

A globalizáció ellenhatásaként megjelent a lokalizáció – miközben az egész új pénzügyi technológia globális megoldásokra épül.

Kérdés, hogy megnövekedett biztonsági kockázatokra mi lesz a döntéshozók válasza.

6. Mi a kedvenc fintech megoldása?

Németh Balázs: Sokféle szofisztikált fintech megoldást látok. Magával ragad azonban az Apple Pay, amelyet nem is tudom, hogy naponta hányszor használok anélkül, hogy akár csak a telefonomat is elő kellene vennem, az okosórás fizetésnek köszönhetően. Mindig működik és azonnal.

Már lassan – kis túlzással, mert persze fontos, hogy biztonságos helyen legyen, de – azt sem tudom, hogy hová tettem a bankkártyámat. Ez számomra jelenleg a tökéletes fintech-megoldás.

KH a lathatatlan bankolase a jovo

K&H: a láthatatlan bankolásé a jövő. Jön a saját magát befizető számla? | 2022.02.15.

Milyen változásokra, technológiai fejlődésre számíthatunk a következő 40 évben? Hogyan lehet felkészülni a technológiai „robbanásokra”, az előre nem látható innovációs cunamikra? Hogyan válik művészetté az orvostudomány a mesterséges intelligencia segítségével? Ezek a kérdések is terítékre kerültek a K&H „innováció 2062-ben” c. eseményen.

A körinterjú keretében eddig megjelent cikkek:

Címlapfotón: Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Forrás: K&H

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!